English

رئیس پژوهشکده تحقیقات خاک و آبخیزداری:

گزارشی از آلودگی ریزگرد‌ها به مواد رادیو اکتیودریافت نشده است

رئیس پژوهشکده تحقیقات خاک و آبخیزداری گفت: در جلسه شورای عالی امنیت ملی هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی ریزگرد‌ها به مواد رادیو اکتیو گزارش نشده است.

گزارشی از آلودگی ریزگرد‌ها به مواد رادیو اکتیودریافت نشده است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، رئیس موسسه تحقیقات علوم خاک و آبخیزداری جهاد کشاورزی گفت: طرح مهار یکی از کانون‌های بحرانی ریزگرد‌ها در سطح ۱۲۰ هزار هکتار در استان خوزستان آغاز شده است.

 داوود نیک کامی در نشست خبری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  با اشاره به شناسایی هشت کانون بحرانی ریزگرد‌ها در استان خوزستان افزود: تاکنون طرح مدیریت ریزگرد‌ها در ۴۲۲ هزار هکتار از این اراضی انجام شده است.

وی با بیان این که ۸۰ درصد کانون‌های گردو خاک منشا خارجی دارند و فقط ۲۰ درصد آن‌ها داخلی است اظهارداشت: از سال ۹۲ تا ۹۴ براساس قرارداد مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست کانون‌های گردو غبار در ۱۲استان بررسی و شناسایی شد و اکنون نتایج این تحقیقات با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای مهار گردو غبار در حال اجراست.

به گفته وی، ریزگرد‌ها همه مناطق غربی و مرکزی کشوردر استان‌های سمنان، اصفهان و بوشهر را در برگرفته است.

وی افزود: در جلسه شورای عالی امنیت ملی هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی ریزگرد‌ها به مواد رادیو اکتیو گزارش نشده است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم خاک و آبخیزداری درباره خشکیدگی برخی تالاب‌ها بویژه تالاب هورالعظیم که یکی از کانون‌های داخلی ریزگرد‌ها است گفت: این کانون با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو در پی تخصیص ۸۰ درصد از حقابه سد مدیریت شد.

این مقام مسئول خشک شدن اراضی در پی ذخیره آب پشت سد‌ها را از دیگر عوامل اثر گذار درایجاد کانون‌های گردو غبار داخلی برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه