English

اولین مرکز مهارت‌آموزی در زندان مرکزی اهواز تاسیس می‌شود

با هدف تعمیق و توسعه کمی و کیفی امر حرفه آموزی به زندانیان، اولین مرکز رسمی آموزش فنی و حرفه ای در زندان مرکزی اهواز تاسیس می شود.

اولین مرکز  مهارت‌آموزی در زندان مرکزی اهواز تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، در نشست توسعه کاربردی مبانی آموزش فنی و حرفه ای زندانیان که با حضور مدیران کل زندانها و فنی حرفه ای استان و کارشناسان مربوطه در محل زندان مرکزی اهواز تشکیل شد، مقرر شد با هدف تعمیق و توسعه کمی و کیفی امر حرفه آموزی به زندانیان، اولین مرکز رسمی آموزش فنی و حرفه ای در زندان مرکزی اهواز تاسیس شود تا زندانیان و سربازان وظیفه شاغل زندان، در مرکزی رسمی تحت تعلیم قرار گیرند.

در این نشست همچنین کارشناسان دو اداره کل با توجه به نیاز روز استان به مهارتها و مشاغل فنی، به تدوین رشته های آموزشی خواهند پرداخت تا زندانیان پس از فراگیری فنون مورد نیاز، بتوانند با حمایت های مراکز مراقبت و سایر دستگاه های متولی، ضمن برخورداری از تسهیلات مدارک رسمی فنی و حرفه ای، شغل شرافتمندانه و مفیدی را در جامعه دنبال کنند.

همچنین در پی این تفاهمنامه همکاری، زندانیان دارای مهارت تجربی در رشته های فنی از سوی کارشناسان اداره کل فنی حرفه ای خوزستان، بعنوان کمک مربی آموزش می بینند تا توسعه امور آموزشی بصورت کیفی دنبال شود.

مدیر کل زندانهای استان خوزستان در این نشست با بیان اهمیت نقش حرفه آموزی و متعاقب آن اشتغال در اصلاح و تربیت مجرمان ، گفت: زندانیانی که پس از آزادی از شغل مناسب برخوردار شوند و کسب در آمد حلال داشته باشند بسیار کمتر از سایرین به جرم مبادرت می ورزند و برابر آمارها این قشر از زندانیان که در دوران حبس از بسته تربیتی- مشاوره و رواندرمانی و آموزش های مهارتهای اساسی زندگی و فنی حرفه ای برخوردار شده اند ، نرخ عود جرم پس از آزادی و بازگشت به زندان آنان بسیار پایین است.

رضا پوستچی در خاتمه با تاکید بر اینکه اشتغال سیکل تکمیل کننده فرایند اصلاح و تربیت و بازهنجار سازی زندانیان است گفت: این اداره کل از حمایت و همکاری اداره کل فنی حرفه ای خوزستان استقبال می نماید و تاسیس اولین مرکز رسمی آموزش فنی و حرفه ای در زندان می تواند کمک شایان توجهی به توسعه سلامت رفتاری و کاهش آسیب های اجتماعی بواسطه آموزش -اصلاح و تربیت زندانیان بنماید.

گفتنی است، این مرکز که تا یکماه کاری آینده راه اندازی خواهد شد، دارای استانداردهای محیطی و مجهز به تجهیزات روز در رشته های مختلف فنی و حرفه ای خواهد بود که در هر نوبت کاری تا ۱۰۰ زندانی را تحت ؛ آموزش های استاندارد قرار خواهد داد و آنان پس از طی این دوره ها گواهی رسمی فراگیری مهارت را دریافت و از تسهیلات قانونی و حمایتی آن برخوردار خواهند شد. ضمن اینکه هماهنگ شد تا زندانیانی که در اثنای دوره آموزشی  از زندان آزاد می شوند، برای تکمیل دوره خود در مراکز فنی حرفه ای بیرون زندان تحت آموزش قرار می گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی