English

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان :

افتتاح پروژه های عمرانی منطقه سه گامی بلند در راستای خدمت رسانی است

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته برای آزادسازی پروژه های عمرانی منطقه سه، ۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شد که این عدد با توجه به شرایط رکود اقتصادی بسیار قابل توجه است.

افتتاح پروژه های عمرانی منطقه سه گامی بلند در راستای خدمت رسانی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان کارگر  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : این منطقه از شمال به خیابان مدرس تا میدان قدس از شرق به میدان بزرگمهر تا حاشیه زاینده رود و از غرب به میدان انقلاب تا میدان شهدا منتهی می شود.

وی افزود : در این منطقه حدود 110 تا 120 هزار نفر جمعیت در منطقه 3 شهرداری ساکن هستند، و عملیات اجرایی در این منطقه باید با وسواس خاصی انجام شود چرا که در این محل بافت قدیمی و گردشگری وجود دارد و نباید آسیب ببیند.

حسین کارگر در ادامه افزود : طی یک ماه گذشته بیش از 200 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مکانهای تاریخی و گردشگری اصفهان دیدن کرده اند که بیشتر این ابنیه تاریخی در منطقه سه قرار دارد .

وی با اشاره به در دستور کار بودن مرمت آثار تاریخی در این محل گفت : طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته نکوداشت اصفهان خانه استاد همایی در این منطقه بازسازی و در اختیار فرهنگستان ادب قرار گرفت وهمچنین مرمت مسجد امام علی (ع)، مقبره بابا قاسم و دیگر آثار باستانی ازجمله فعالیت‌های این منطقه در زمینه جذب توریسم داخلی و خارجی در این منطقه بوده و همچنین شایان ذکر است که در این منطقه سه هزار بافت تاریخی فرسوده وجود دارد و ما آماده هرگونه همکاری با ساکنان و مشارکت کنندگان برای احیا و بازسازی آن هستیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان این مطلب که سرانه فضای سبز در بعضی از مناطق اصفهان بخصوص منطقه سه کم می باشد و ما تمام نیروهای منطقه را برای احیای مادی های این منطقه به کار گرفته ایم گفت :همچنین  155 میلیارد تومان اعتبار برای پیاده‌روی سازی چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین (ع) در دستور کار قرار گرفته شد که در همین راستا فاز اول پروژه انجام و تا به اینجا با هزینه 2 میلیارد و 700 تومان انجام شده و تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین کارگر در ادامه افزود: در سال 95 بودجه منطقه 3 شهرداری اصفهان 170 میلیارد تومان بوده  که از این میزان به 220 میلیارد تومان در سال گذشته افزایش داشت که البته همه این بودجه‌ها به صورت نقدی نبوده‌اند.

وی با بیان این نکته که در منطقه سه به علت مرکزیت در شهر مشکل ترافیک وجود دارد ، گفت :   بر همین اساس خیابان آیت‌الله خراسانی با پارکینگ زیرسطحی حدفاصل خیابان باغ گلدسته تا خیابان استانداری احداث شد، خیابان آیت‌الله صافی از دیگر پروژه‌های شاخص این منطقه بود که در کوچه کمرزرین این خیابان احداث شد و امروز نیز این خیابان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه سه شهرداری با اشاره به  بافت تاریخی و پهلوان خیز بودن این منطقه افتتاح سالن کشتی مقرب یکی از  آرزوهای دیرینه اهالی منطقه ۳ دانست و گفت : از زمان کلنگ زنی تا افتتاح این سالن 6_5 ماه گذشته و این سالن کشتی در زمینی به مساحت  2 هزار مترمربع در بافت قدیمی جویباره ساخته شد که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و از پروژه‌های شاخص منطقه 3 شهرداری اصفهان در بحث ورزش بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه