English

معاون دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

اجرای طرح ترویج بهره‌وری الگوی کشت پاییزه در ۲ هزار و ۵۰ نقطه کشور

معاون دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح ترویج بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی کشت پاییزه در ۲ هزار و ۵۰ نقطه کشور برای کشاورزان به اجرا درآمد.

اجرای طرح ترویج بهره‌وری الگوی کشت پاییزه در ۲ هزار و ۵۰ نقطه کشور

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ابراهیم جعفری در نشست عملیاتی پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت ملی محصولات پاییزه در استان اردبیل گفت: این طرح طی دو روز اخیر در سراسر کشور به اجرا درآمد.

وی افزود: برقراری ارتباط چهره به چهره با کشاورزان، پاسخگویی به سوالات و ابهامات آنها، ارائه راهکار و دانش علمی و فناوری در عرصه کشاورزی برای افزایش بهره‌وری و مصرف منابع آب و کاهش ضایعات و نیز بیمه و مدیریت بهینه مخاطرات از جمله اهداف عملیاتی این طرح است.

معاون دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، اطلاع رسانی، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص برنامه الگوی کشت، کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارها را از اهداف نهایی این طرح ذکر کرد.

وی بیان کرد: این طرح در قالب کاروان تخصصی و ترویجی با حضور کارشناسان خبره و کشاورزان پیشرو با همکاری معاونت تولیدات زراعی و موسسه آموزش ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به اجرا درآمد و در جریان اجرای آن، برنامه های ترویجی تک تک مزارع الگویی تشریح شد.

جعفری با اشاره به فراهم شدن تمامی تمهیدات و بستر لازم برای اجرای موفقیت آمیز این طرح مطابق با اهداف کاروان ترویجی و تخصصی در استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل نیز ۱۳ مزرعه الگوی دیم و آبی به عنوان کانون همایش و گردهمایی کشاورزان پیشرو و شاخص در نظر گرفته شده و آخرین یافته‌های تحقیقاتی و تجربی به کشاورزان حاضر ارائه و تشریح شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای اهداف پنجمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات پاییزه در استان اردبیل، تعداد ۶۹ برنامه در محل مزارع ترویجی و ۳۸ برنامه در مراکز جهاد کشاورزی استان با حضور ۲ هزار و ۷۶۰ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان به اجرا در آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه