English

آشنایی با بازار ادویه استانبول و پارک کاراعلی اوغلو آنتالیا

بازار ادویه که به نام بازار مصر در استانبول شناخته می شود یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که در منطقه امینوو در پل گالاتا قرار دارد.

آشنایی با بازار ادویه استانبول و پارک کاراعلی اوغلو آنتالیا

به گزارش خبرگزاری موج، بازار ادویه | Misir Çarsisi  در استانبول با رایحه های جذاب منتظر مهمانان خود در تور استانبول است. بازار ادویه استانبول 300 سال است که در اینجا دایر است. در مقایسه با بازار بزرگ، بازار مصر به طور قابل توجهی کوچکتر است. بازار سرپوشیده L شکل حدود 100 مغازه را در خود جای داده است. مهمتر از همه، ادویه جات در هر شکل و رنگی در اینجا برای مسافران تور لحظه آخری استانبول عرضه می شود و قدم زدن در غرفه های رنگارنگ بازار مصر برای همه حواس فرصت ایده آل است. دلالان برای جلب رضایت خریداران با هم رقابت می کنند و با صدای بلند از کالاهای آنها تعریف می کنند، هر کجا که می توانید در تور ارزان استانبول آن را امتحان کنید و آنها را لمس کنید.

زعفران، پاپریکا، آویشن، رنگ‌های غنی کیسه‌های عظیم ادویه‌ها منظره‌ای بی‌نظیر را ارائه می‌دهند. طیف گسترده ای از ادویه ها با میوه های خشک، شیرینی ها و چای های عجیب و غریب جمع می شود. بازدیدکنندگان واقعاً فکر می کنند که در اینجا در 1001 شب هستند. علاوه بر ادویه های سنتی، منسوجات و اقلام الکترونیکی نیز در حال حاضر در دسترس هستند.

با این حال، هیچ کس نباید روی معامله های واقعی در بازار مصر حساب کند، زیرا این بازار یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است، که البته قیمت های خود را نیز تعیین می کنند.

طعم غذاهای ترکی را بچشید

این بازار در ضلع جنوبی پل گالاتا در منطقه Eminonu استانبول واقع شده است. پیش از این در زمان بیزانس، منطقه اطراف بازار مصر به عنوان محله ای برای بازرگانان عمل می کرد. این بازار در سال 1663 به عنوان بخشی از مسجد جدید ساخته شد. درآمد حاصل از غرفه ها صرف هزینه های نگهداری مسجد می شد. این بازار نام خود را مدیون کشتی های مصری است که ادویه ها و گیاهان دارویی را به شهر آورده اند.

تاجران مختلفی در اطراف بازار مستقر شده‌اند و غذاهای سنتی ترکیه را می‌توان در بسیاری از رستوران‌ها میل کرد. رستوران پاندلی مخصوصاً بیش از صد سال است که به خاطر غذاهای سنتی ترکی خود شهرت دارد و در طبقه اول بازار ادویه قرار دارد و فضای بسیار خاصی را به مهمانان خود ارائه می دهد.

آشنایی با بازار ادویه استانبول و پارک کاراعلی اوغلو

بازار مصر همه روزه به جز یکشنبه ها بین ساعت 9 صبح تا 8 شب باز است.

نکته

برخلاف بازار بزرگ، بازار مصر چندان مورد بازدید گردشگران تورهای استانبول نیست. علاوه بر غذاهای لذیذ متعدد مانند آجیل، شیرینی، ماهی، گوشت و پنیر، بسیاری از محصولات دیگر را نیز برای خانه و زندگی در اینجا خواهید یافت.

  • ساعات کار

همه روزه: 08:00 الی 19:00

  • نشانی : Rüstem Paşa, Erzak Ambarı

پارک کاراعلی اوغلو

اگر به دنبال آرامش در مرکز شهر در تور آنتالیا هستید، پارک Karaalioğlu مکان مناسبی برای شماست. پارک زیبا در قلب شهر که مستقیماً روی دریای مدیترانه قرار دارد، فرصت‌های زیادی را برای استراحت پس از یک قدم زدن طولانی در شهر و لذت بردن از منظره پانوراما فوق‌العاده دریای مدیترانه ارائه می‌دهد. پارک Karaalioğlu که به صورت 24 ساعته باز است، یکی از محبوب ترین پارک های شهر است.

از شلوغی زندگی روزمره دور شوید

پارک Karaalioğlu با مساحت حدود 145000 متر مربع، که در نزدیکی مارینا قدیمی واقع شده است، با چندین چمنزار سرسبز و همچنین با تعامل درختان عجیب و غریب و گیاهان متنوع، آب‌نماها و برخی مجسمه‌های رومی مشخص می‌شود.

در اینجا می توانید از شلوغی و شلوغی زندگی روزمره خارج شوید و از آرامش و هوای تازه لذت ببرید. البته نشیمن های مختلف و راحت را نباید از دست داد. علاوه بر این، پرندگان و حیوانات کوچک دیگر در دهه های اخیر خانه خود را در این پارک ساخته اند.

در پارک Karaalioğlu، هم بزرگسالان و هم کودکان احساس می کنند که در خانه هستند. در نهایت در وسط پارک علاوه بر فضای ورزشی، یک زمین بازی کوچک نیز وجود دارد. هر دو منطقه به خوبی استفاده می شوند، به خصوص در آب و هوای خوب. در چندین کافه و رستوران کوچک می توانید خود را با یک میان وعده و نوشیدنی تقویت کنید.

برج Hıdırlık به عنوان یک موتیف عکس محبوب

با این حال، در پارک، یک یا دو نکته داخلی نیز وجود دارد که قطعاً باید در دوربین ثبت شود. یکی از محبوب ترین فرصت های عکاسی در پارک، برج هیدیرلیک با قدمت 2000 ساله و ارتفاع 14 متری در قسمت غربی پارک است.

  • ساعات کار

همه روزه: 08:00 الی 19:00

  • نشانی Muratpaşa/Antalya

درباره آنتالیا

آنتالیا بزرگترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه، مترادف با گردشگری است. هر تابستان، میلیون‌ها بازدیدکننده وارد می‌شوند تا از دریا و خورشید لذت ببرند. اما برای کسانی که در یک استراحتگاه خصوصی زندگی نمی‌کنند، مرکز شهر برای دوستداران تاریخ، فرهنگ و طبیعت چیزهای زیادی در نظر گرفته است.

آنتالیا اولین بار توسط فرمانروای پرگامون ، پادشاه آتالوس دوم، در حدود 200 سال قبل از میلاد تأسیس شد. به این ترتیب، این شهر در ابتدا با نام Attalea یا Attalia شناخته می شد.

اما اندکی پس از آن، در سال 133 قبل از میلاد، رومیان کنترل را در دست گرفتند و آن را بخشی از استان خود یعنی Pamphylia Secunda کردند. اگرچه Phaselis نزدیک به مدت طولانی به عنوان بندر اصلی منطقه عمل می کرد، آنتالیا در سراسر دوران بیزانس به رشد خود ادامه داد .

هنگامی که امپراتوری سلجوقی پایتخت خود را در نزدیکی قونیه در قرن سیزدهم تأسیس کرد، شهرت آنتالیا بیش از این گسترش یافت. پس از آن عثمانی ها به افزودن سازه های جدید و بازسازی ساختمان های قدیمی ادامه دادند. اما همه چیز واقعاً در دهه 1970 شروع شد، زمانی که شهر به خاطر استراحتگاه های ساحلی خود شناخته شد.

در حالی که بیشتر جاذبه‌های مرکز آنتالیا را می‌توان در یک روز دید، حداقل چند روز در شهر وقت بگذارید. آنتالیا همچنین به عنوان قطب اصلی حمل و نقل مکان های دیدنی و تاریخی در سراسر استان عمل می کند.

پارک کاراعلی اوغلو

برای سفر به استانبول و آنتالیا با آژانس گلبرگ سیر تماس بگیرید

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه