English

چرا بعضی ها ارزان به ترکیه سفر می کنند و بعضی گران؟

راه‌های مختلفی برای سفر به ترکیه وجود دارند. برای بازدید از شهرهای مختلف ترکیه مانند استانبول و آنتالیا می‌توانید تورهای ارزان یا لوکس و گران را انتخاب کنید.

چرا بعضی ها ارزان به ترکیه سفر می کنند و بعضی گران؟

به گزارش خبرگزاری موج، ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و به همین دلیل از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران ایرانی به شمار می‌رود. انتخاب تور ترکیه مناسب با توجه به سلیقه شما در سفر می‌تواند تجربه‌ای مقرون‌به‌صرفه یا لوکس و پر خرج باشد. با توجه به وجود راه‌های زمینی و هوایی بین کشور ما و ترکیه تنوع تورهای ترکیه بالا است و به همین دلیل علاقه‌مندان به گردشگری ارزان نیز می‌توانند از شهرهای مختلف این کشور بازدید کنند.

اگر علاقه‌مند به سفر به ترکیه و کسب اطلاعات مناسب برای سفری ارزان یا گران هستید، در این مقاله با ما همراه شوید تا دلایل سفر ارزان و گران بعضی گردشگران به این کشور و راه‌های انتخاب تور مناسب ترکیه را به شما معرفی کنیم.

سفر به ترکیه ارزان یا گران؟

ترکیه

شهرهای مختلف ترکیه با امکانات متنوع بازه گسترده‌ای از سلایق گردشگران را پوشش می‌دهند و از لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌ها و مراکز خرید گرفته تا هاستل‌ها و مراکز اقامتی ارزان و اوت‌لت‌ها در این شهرها فعالیت می‌کنند.

برخی از گردشگران برای سفر به مقاصد خارجی به‌دنبال مقاصدی مقرون به‌صرفه هستند و در سفرهای خارجی تمایل به آشنایی با فرهنگ مردم سایر کشورها و گشت‌و‌گذار در شهرهای مختلف دارند. به‌دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران و همین طور شباهت‌های فرهنگی بین مردم این کشور و ایرانیان، شهرهای ترکیه از بهترین مقاصد سفرهای ارزان برای مردم کشور ما به شمار می‌روند. ظرفیت‌های برجسته این کشور در گردشگری سلیقه علاقه‌مندان به سفرهای لوکس را نیز پاسخگو است.

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید با انتخاب تور مناسب و آشنایی با برخی نکته‌ها در سفر به این کشور، امکان تجربه سفر ارزان یا گران و لوکس را خواهید داشت.

چگونه ارزان به ترکیه سفر کنیم؟

برای سفر ارزان به ترکیه راه‌های متفاوتی وجود دارند. آشنایی با شیوه‌های مناسب کاهش هزینه در سفر به ترکیه، سفر شما را مقرون به‌صرفه و پر از لذت می‌کند. نخستین راه برای کاهش هزینه‌ها انتخاب زمان مناسب سفر است. برای این منظور تور استانبول را در زمان «های سیزن» گردشگری انتخاب نکنید. فصل شلوغ گردشگری در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه فصل تابستان، تعطیلات نوروز و زمان تعطیلی جشن سال نو میلادی هستند. در این زمان‌ها قیمت پروازها، هتل‌ها، مراکز تفریحی و تورهای گشت شهری به بیشترین مقدار خود می‌رسند. از اواسط اردیبهشت تا پایان خرداد، ماه‌های ابتدایی فصل پاییز و اسفندماه بهترین زمان‌ها برای تهیه تور ارزان ترکیه هستند.

یکی دیگر از راه‌های سفر ارزان به ترکیه اقامت در هاستل‌ها و خانه‌های اجاره‌ای در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه است. اگر برای رزرو محل اقامت خود چند ماه زودتر اقدام کنید نیز امکان استفاده از تخفیف‌های مناسب را خواهید داشت.

هزینه حمل و نقل داخل شهری در ترکیه و به‌خصوص استانبول بالا است و تردد با تاکسی در این شهر می‌تواند برای شما گران تمام شود. با تهیه استانبول کارت و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، تراموا و دولموش در استانبول به‌شکل قابل‌توجهی در هزینه‌های حمل و نقل شهری صرفه‌جویی خواهید کرد. انتخاب سفر زمینی به‌جای سفر هوایی نیز برای کاهش هزینه‌ها بسیار مفید خواهد بود.

صرف غذا در رستوران‌های لوکس و معروف ترکیه نیز بسیار پر هزینه است. در میدان‌های اصلی استانبول غذافروشی‌های محلی و خیابانی فعالیت می‌کنند که طعم و عطر غذاهای آن‌ها عالی است. از طرف دیگر با سفارش غذا در این دکه‌ها ضمن کمک به اقتصاد فروشندگان محلی با فرهنگ غذایی مردم استانبول نیز آشنا می‌شوید. برای خرید می‌توانید مراکز خرید مناسب مانند مرکز خرید آکسارای استانبول را انتخاب کنید یا از اوت لت‌ها خرید کنید. صرف‌نظر از تمام موارد بالا با انتخاب تور مناسب یا لحظه آخری ترکیه امکان سفری ارزان و دلپذیر به این کشور را خواهید داشت.

بهترین مقاصد ترکیه برای سفر ارزان

اگر به‌دنبال سفر ارزان به ترکیه هستید بهترین گزینه‌ها در این کشور شهرهای مقصد تورهای زمینی هستند. امکان سفر به شهرهای وان، آنکارا و استانبول به‌صورت زمینی وجود دارد. این شهرها جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبایی دارند و گردشگران زیادی در طول سال از این مناطق بازدید می‌کنند. شهر وان نخستین شهر مرزی ترکیه با ایران است و مناسب‌ترین گزینه برای سفر ارزان همراه با آرامش برای گردشگران ایرانی به شمار می‌رود. استانبول نیز مقصدی مناسب برای علاقه‌مندان به سفر ارزان به ترکیه به شمار می‌رود؛ زیرا تنوع راه‌های سفر، محل اقامت و رستوران‌ها در آن بالا است و هر سلیقه و بودجه‌ای را پوشش می‌دهد.

سامانه اتوبوسرانی در ترکیه شبکه وسیعی را پوشش می‌دهد و چنانچه علاقه‌مند به سفر در شهرهای مختلف ترکیه باشید می‌توانید از آنکارا و استانبول به دیگر شهرهای ترکیه به‌صورت زمینی سفر کنید. سفر به شهرهای مختلف ممکن است هزینه‌های بالاتری داشته باشد؛ اما هزینه‌ این سفرها نسبت به سفر هوایی به دیگر شهرها به‌صرفه‌تر هستند.

سفر گران و لوکس به ترکیه

ترکیه

برای سفر گران و لوکس به ترکیه می‌توانید تورهای مختلفی به مقصد شهرهای گوناگون ترکیه با هتل‌های لوکس و پروازهای ترکیش انتخاب کنید. تور آنتالیا از بهترین انتخاب‌های سفر لوکس به ترکیه است. در این شهر هتل‌های بسیار مدرن با امکانات بالا فعالیت می‌کنند. در انتخاب تورها امکان تغییر هتل، پروازها و انتخاب موارد بهتر و لوکس‌تر را دارید.

در روزهای خاصی از سال به‌خصوص در تعطیلات سال نوی میلادی و نوروز، هتل‌های آنتالیا برنامه‌های تفریحی ویژه‌ای برای مسافران در نظر می‌گیرند و به همین دلیل این زمان‌ها از سال قیمت تورها بیشتر می‌شوند. در دیگر شهرهای ساحلی ترکیه نیز امکان رزرو تورهای لاکچری را خواهید داشت. استانبول نیز به همان اندازه که برای سفری ارزان به ترکیه مناسب است، انتظار علاقه‌مندان به سفرهای لوکس را برآورده می‌کند. رستوران‌ها و هتل‌های لوکس و همین طور موزه‌های بزرگ با ورودیه‌های گران در این شهر فعالیت می‌کنند که بازدید از آن‌ها هزینه‌های بالایی دارد. در ادامه شما را با گران‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه آشنا خواهیم کرد.

بهترین مقاصد ترکیه برای سفر لوکس

بسیاری از شهرهای ترکیه از لوکس‌ترین مقاصد گردشگری بین مسافران هستند و در طول سال گردشگران از سراسر جهان به این شهرها سفر می‌کنند. در این شهرها امکانات مناسبی مانند هتل‌های لوکس، رستوران‌های متنوع و مراکز تفریحی مدرن دایر کرده‌اند که سبب استقبال گردشگران طرفدار سفرهای لوکس از این شهرها می‌شوند. پروازها به برخی از این شهرها محدودتر هستند و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارند.

استانبول از جمله شهرهایی در ترکیه است که گران‌ترین هتل‌ها و رستوران‌ها در آن دایر هستند. آنتالیا از دیگر شهرهای مورد توجه گردشگران در سراسر جهان است که هتل‌هایی گران با امکانات متنوع و مدرن دارد. از دیگر شهرهای لوکس با هتل‌ها و امکانات مدرن می‌توان به ازمیر، کوش آداسی، بدروم، کاپادوکیا و مارماریس اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه