English

بررسی دو تور پرطرفدار ترکیه/ آشنایی با تور های ازمیر و استانبول

در این گزارش ما به بررسی دو مقصد محبوب ترکیه یعنی ازمیر و استانبول می­پردازیم.

بررسی دو تور پرطرفدار ترکیه/ آشنایی با تور های ازمیر و استانبول

به گزارش خبرگزاری موج، این روز ها که تور های ترکیه طرفداران زیادی در میان ایرانیان پیدا کرده­اند و روز به روز هم توجه گردشگران بیشتری را به خود جلب می­کند، کمتر ایرانی وجود دارد که اسم تور استانبول را نشنیده باشد. این تور در بین ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. تورهای دیگر ترکیه مانند تور آنتالیا، کوش آداسی، بدروم و ازمیر هم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند اما انتخاب یک مقصد گردشگری از میان تور های ترکیه، بستگی به هدف شما از سفر دارد. البته عوامل دیگری هم در این میان تاثیر گذار هستند. اینکه شما در چه فصلی می­خواهید سفر کنید و یا اینکه چه بودجه­ای برای سفرتان در نظر گرفته­اید هم از عوامل تاثیر گذار و مهم هستند.

در اینجا ما به بررسی دو مقصد محبوب ترکیه یعنی ازمیر و استانبول می­پردازیم:

آشنایی با تور ازمیر

اگر از افرادی هستید که به دنبال رسیدن به آرامش و استراحت هستید، تمام مقاصد گردشگری ترکیه را فراموش کنید و به ازمیر سفر کنید. سومین شهر بزرگی ترکیه که در غرب این کشور واقع شده است. گردشگری در ازمیر در این سال ها به شکوفایی رسیده­است. ازمیر شهری است که توانسته است با حفظ بافت قدیمی در کنار ویژگی‌ های مدرن، هوای پاک و سالم در کنار طبیعت سبز و زیبا و سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه توانسته است به موفقیت­های چشمگیری در زمینه­ی گردشگری برسد و تور ازمیر را در لیست تور های محبوب برای گردشگران ایرانی جای داده است.

پاموک کاله، یکی از محبوب ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری ازمیر است افراد زیادی از سراسر دنیا به قصد دیدن این جاذبه­ی طبیعی به ازمیر سفر می­کنند. چشمه ی آب گرم پلکانی که کم شباهت به باداب سورت در مازندران نیست. خیابان های ازمیر با چشم­اندازهای زیبا و سرشار از آرامش است که قدم زدن در آن ها، حس خوبی به هر بیننده­ای منتقل می­کند.

بلیط هواپیمای ازمیر

پرواز های زیادی به مقصد ازمیر انجام می­شود و در حال حاضر هواپیمایی اطلس، هواپیمایی قطر ایرویز، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی ایران ایرتور و بسیاری دیگر از پرواز های هواپیمایی های دیگر، در مسیر تهران ازمیر فعالیت می­کنند.

برای خرید بلیط هواپیمای ازمیر، خرید اینترنتی بلیط یکی از ساده­ترین و مناسب­ترین راه ها می­باشد.

بررسی دو تور پرطرفدار ترکیه

هزینه ­های سفر به ازمیر

تور های ازمیر بسته به فصل سفر با نرخ­های متفاوت قابل خریداری می­باشد. به طور معمول تور های ازمیر برای 7 روز اقامت با قیمت حدودی 4 میلیون تومان قابل خریداری می­باشند. اما این قیمت پایه برای اقامت در یک هتل 4 ستاره می­باشد. از امکانات این تور ها می­توان به ترانسفر از فرودگاه به هتل و بالعکس اشاره کرد.

آشنایی با تور استانبول

تور استانبول را می توان به عنوان پرطرفدار ترین تور در میان تورهای کشور ترکیه معرفی کرد، استانبول که به واسطه­ی قرار گرفتن میان دو قاره آسیا و اروپا به شهرت زیادی در سطح جهانی دست یافته است و در تمامی ماه­های سال  مملوء گردشگر است.

 از جاذبه های گردشگری در این شهر می­توان به مراکز خرید متنوع، جاذبه های تفریحی و همینطور اماکن تاریخی اشاره کرد.

تمامی کوچه پس کوچه­ های استانبول از جاذبه های گردشگری پر شده است که گردشگران تور استانبول در سفر خود می توانند از آن ها لذت می­برند. چند تا از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به مسجد ایاصوفیه، قصر توپکاپی، مسجد آبی، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، کلیسای چورا، کاخ دلمه باغچه، مسجد سلیمانیه، خیابان استقلال، میدان تقسیم و غیره اشاره کرد.

البته اگر هدف شما خرید و یا بهتر بگوییم خرید ارزان(با قیمت مناسب) می­باشد، بلک فرایدی زمان مناسبی برای سفر است. استانبول به شهر فستیوال های خرید معروف است. بزرگترین فستیوال خرید هر ساله در استانبول پیش از سال نو میلادی و یک بار هم در خرداد ماه برگزار می­شود. البته حراجی های پایان فصل هم می تواند گزینه­ی مناسبی برای شما باشد. در این حراجی ها با درصد تخفیف بیشتری می­توانید در استانبول خرید کنید. برخی از مراکز خرید در اوت لت: مرکز خرید اوت لت آسیا پارک، ایرپورت، دیپوسایت، کاله و غیره می­باشند. باتوجه به این که این شهر پرطرفدارترین مقصد گردشگری برای ایرانیان است، روزانه پروازهای زیادی از تهران به مقصد استانبول انجام میشود. خرید بلیط هواپیمای استانبول کار سختی نیست. برای خرید بلیط می­توانید از طریق ساده­ترین راه یعنی خرید اینترنتی بلیط اقدام کنید و یا  به صورت حضوری و با مراجعه به یکی از دفاتر آژانس های گردشگری اقدام کنید.

بررسی دو تور پرطرفدار ترکیه

هزینه سفر به استانبول

برای خرید تور استانبول باید در نظر داشته باشید که قیمت تور استانبول با توجه به تنوع هتل ها(3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره)، ایرلاینی که بلیط خود را از آنجا تهیه می­کنید و سایر موارد مانند فصل سفر تعیین می­شود، به همین دلیل هنگام خرید با بازه قیمتی گسترده ای روبرو هستیم و این تفاوت قیمت ها امکان خرید تور استانبول را برای گردشگران زیادی راحت تر می­کند.

به طور معمول میانگین نرخ برای تور استانبول در زمستان 2020 مبلغی حدود 2500000 توامن برای هر نفر بوده است. البته قیمت تور همواره می­تواند بسته به توقعات و اهداف شما بسیار بالا تر باشد. مثلا اینکه قصد دارید با یک ایرلاین ایرانی سفر کنید یا یکی از ایرلاین های ترک مانند؛ ترکیش یا اطلس گلوبال. ترجیح می­دهید کلاس پروازی اکونومی را انتخاب کنید و یا فرست کلاس. بطور کلی هزینه های سفر شما پس از اینکه با یک آژانس مسافرتی صحبت کنید و شرایط دلخواه و بودجه­ی مورد نظرخود را برای سفر به آنها اعلام کنید تا از بهترین و دقیق­ترین نرخ ها مطلع گردید.

به هر حال انتخاب های شما در هر سفری تاثیر مستقیمی بر هزینه­های سفر شما خواهند داشت. مقصد شما هر چه که باشد؛ تور ازمیر و یا تور استانبول با اندکی مطالعه و پرسیش می­توانید بهترین و آگاهانه­ترین انتخاب­ها را داشته باشید. چنانچه یک آژانس مسافرتی با تجربه را سراغ دارید که امور سفرهای شما و دوستانتان را دلسوزانه انجام داده­اند می توانید همه چیز را به آنها بسپرید و تنها از سفرتان لذت ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه