English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به خبرگزاری موج؛

هرگونه چشمداشت به جزایر سه‌گانه، واکنش شدید ایران را به‌ دنبال دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تکرار ادعای برخی کشورهای عربی درباره تمامیت ارضی ایران و میادین گازی مشترک گفت: رهبران این کشورها هم می‌دانند آنچه مطرح می‌کنند پوچ و بی‌اساس است و در صورتی که بخواهند قدمی در جهت اعمال این ادعاها بردارند، با واکنش قاطع و محکم سیاسی-نظامی جمهوری اسلامی روبه‌رو خواهند شد.

هرگونه چشمداشت به جزایر سه‌گانه، واکنش شدید ایران را به‌ دنبال دارد

یعقوب رضازاده، نماینده مردم سلماس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره ادعاهای امارات در زمینه جزایر سه‌گانه و همچنین اظهارات اخیر امیر کویت درباره میادین گازی مشترک با ایران، گفت:طبق اسناد تاریخی موجود، مالکیت و حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) مشخص و اثبات شده است. علاوه براین، مالکیت کشورمان بر میادین گازی مشترک نیز روشن و دقیق است، بنابراین ادعاهایی که از سوی برخی کشورهای عربی مطرح می‌شود، پوچ و بی‌اساس هستند.

وی ادامه داد: نکته قابل‌تأمل اینکه این ادعاها همواره موردحمایت رژیم صهیونیستی هستند در حالی‌که اسناد و نقشه‌های تاریخی که حاکمیت ایران را بر این مناطق نشان می‌دهد از سوی مجامع بین‌المللی پذیرفته شده‌اند؛ از این‌رو جایی برای طرح چنین ادعاهایی باقی نمی‌گذارد که بخواهیم طبق خواست کشورهای عربی، موضوع را از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه یا ارجاع به محاکم بین‌المللی حل کنیم!

عضو کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: رهبران کشورهای عربی منطقه نیز می‌دانند ادعاهایشان بی‌مبنا و پوچ است و اگر بخواهند قدمی در جهت اعمال این ادعاها بردارند، جمهوری اسلامی با قدرت سیاسی و نظامی خود به آنها پاسخ محکمی خواهد داد.

رضازاده همچنین افزود: در کمیسیون نیز بارها این مسائل را با حضور مقامات وزارت خارجه و شخص وزیر، بررسی و تأکید کرده‌ایم که پیگیری حقوق ایران در حوزه خلیج‌فارس باید در اولویت این وزارتخانه باشد. امیدواریم در مجلس دوازدهم، کمیسیون امنیت ملی با رایزنی و همفکری وزارت امور خارجه راه‌حل قاطعی برای پایان دادن به طرح چنین ادعاهای واهی ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه