English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

وزارت صنعت در مقابل خودروسازان سکوت نکند/ وزیر صنعت باید پاسخگوی عملکرد خودروسازان باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه وزارت صنعت نباید در مقابل خودروسازان سکوت کند، گفت: وزیر صنعت باید پاسخگوی عملکرد خودروسازان باشد.

وزارت صنعت در مقابل خودروسازان سکوت نکند/ وزیر صنعت باید پاسخگوی عملکرد خودروسازان باشد

سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: پس از نابسمانی در بازار ارز، شاهد افزایش قیمت خودرو تولید داخل در کنار خودروهای وارداتی بودیم که این امر با واکنش منفی مردم نسبت به عملکرد خودروسازان رو به رو شد.

وی تصریح کرد: جلسات و رایزنی های متعددی از سوی دستگاه های مختلف از جمله دولت و مجلس با خودروسازان برای کنترل قیمت ها برگزار شد و حتی مقرر گردید که دولت نیز کمک هایی به خودروسازان داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع افزود: با این وجود شاهد هستیم که قیمت خودرو کاهش نیافت و از سوی دیگر بسیاری از شهروندان از عدم اجرای تعهدات خودروسازان گلایه مند هستند.

حسینی کیا گفت: بر اساس جلساتی که دستگاه های مختلف با خودروسازان برگزار کردند، مقرر شد که دولت از خودروسازان حمایت کرده و در مقابل آنها نسبت به افزایش تولید، کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران خودرو و سایپا تعداد قابل توجهی خودرو پیش فروش کرده و بسیاری از شهروندان هنوز خودروهایی که پیش از مرداد ماه سال جاری خریداری کرده را تحویل نگرفته اند، مقرر گردید که دو خودروساز داخلی ابتدا تعهدات مربوط به پیش فروش خوردو را عملی کنند.

عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: متاسفانه هنوز این امر محقق نشده و در مقابل شاهد هستیم، بار دیگر تبلیغات پیش فروش خودرو منتشر شده که این اقدام به طور قطع بر خلاف تصمیمات اتخاذ شده است.

حسینی کیا تاکید کرد: وزارت صنعت به عنوان متولی اصلی این حوزه نباید در مقابل خودروسازان سکوت کرده و انتظار داریم که وزیر صنعت به وظائف نظارتی خود عمل کند. ما معتقدیم در این حوزه وزیر صنعت باید پاسخگوی مجلس در خصوص عملکرد خودروسازان و انتقادهای مردم باشد.

بیشتر بخوانید:

وقتی خودروسازان تعهدات قبلی خود را عملی نکرده اند پیش فروش خودرو بی معنی است/اگر قطعه ندارید چرا پیش فروش انجام می دهید

پیش فروش ایران خودرو در زمان ممنوعیت پیش فروش خودرو/ آیا قانون منع پیش فروش خودرو زیر پا گذاشته می شود؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه