English

معاون اداره کل صمت خراسان رضوی:

کشف انبار میلیاردی انواع لوازم خانگی قاچاق در مشهد

معاون اداره کل صمت خراسان رضوی بیان کرد: همه واحدهای اقتصادی عرضه کننده کالاهای مشمول ضوابط اختصاصی از جمله لوازم خانگی ملزم به ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری و توزیع کالاها در سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبارها هستند.

کشف انبار میلیاردی انواع لوازم خانگی قاچاق در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بخشعلی بیاتی؛ معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ۸۸۰ دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق از پنج انبار در مشهد جمعاً به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد ریال کشف شد.

بیاتی افزود: در راستای طرح تشدید بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا و در بازرسی از پنج انبار لوازم خانگی در مشهد به جهت عدم ثبت انبار و همچنین کالاهای مشمول ضوابط خاص یعنی لوازم خانگی در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، اقلام مکشوفه مشمول ماده ۱۸ و همچنین تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: به منظور شفاف‌سازی نظام تولید، توزیع و کنترل قیمت‌ها در کشور، دستورالعمل ضرورت ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شده است.

وی در ادامه متذکر شد: همه واحدهای اقتصادی عرضه کننده کالاهای مشمول ضوابط اختصاصی از جمله لوازم خانگی ملزم به ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری و توزیع کالاها در سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبارها هستند.

بیاتی تصریح کرد: با هماهنگی مرجع قضایی در مجموع تعداد ۸۸۰ دستگاه انواع لوازم خانگی شامل قهوه ساز، چرخ گوشت، سشوار، بخارشوی برقی، همزن برقی، آبمیوه‌گیری و غیره به ازرش تقریبی ۲۲ میلیارد ریال کشف و به اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی منتقل شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین ابرازداشت: همچنین در ادامه پرونده تخلف برای این اجناس قاچاق تنظیم و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

بیاتی خاطرنشان کرد: هر مکان یا به عبارتی دقیق‌تر هر مرکز نگهداری کالا یا انبار که کالا در آن نگهداری و یا به آن وارد یا از آن خارج می‌شود باید در سامانه www.nwms.ir ثبت نام کند. این مکان ممکن است انبار واحد تولیدی، واحد صنفی، واحد کشاورزی، معدن، سردخانه، واحد بهداشتی و درمانی یا واحد دامی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه