English

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

اعطای نشانه پنج ستاره وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کمیتـه تحقیقـات دانشجـویی دانشگـاه موفق به کسب رتبه برتر کشوری در نخستین جشنواره پژوهش و فناوری کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش حقوقی در بین دانشگاه‌های تیپ یک شده است.

اعطای نشانه پنج ستاره وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن موهبتی؛ سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: ایجاد فرصت شغلی و توسعه محصولات فناورانه محور نیز از اقدامات مهم در این حوزه بوده است.

موهبتی در ادامه این سخنان افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ کیفی و استناد به مقالات، جایگاه شاخص و قابل توجهی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دارد.

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت متولیان امر پژوهش، هدایت و جهت‌دهی تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی به سمت کاربردی شدن و در جهت حل مسائل کشور است که نقش بسزایی در توسعه علمی کشور داشته و موجب شده است تعداد دانشمندان پراستناد و یک درصد برتر جهان از این دانشگاه به ۲۳ نفر افزایش یابند.

وی اضافه کرد: تداوم و توسعه فعالیت‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی، تاسیس پژوهشکده‌های علوم پایه، علوم بالینی، علوم دارویی و مرکز یونسکو، برنامه‌ریزی برای توسعه فضای پارک علم و فناوری سلامت با انتقال مراکز تحقیقاتی و واحدهای پژوهشی به ساختمان پژوهشگاه و فعالیت مجدد بانک چشم پس از رکود ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا از دیگر اقدامات است.

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حوزه فعالیت های فناورانه نیز می توان به انعقاد ۱۲ قرارداد ارتباط با صنعت و پیش بینی جذب درآمد حدود پنج میلیارد ریال، حمایت از طرح‌های تولیدی فناورانه اعضای هیأت علمی برای نمونه‌سازی محصول به مبلغ هزار میلیون ریال، تجاری‌سازی محصولات در حوزه سلامت از طریق صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری سلامت ثامن به مبلغ حدود ۵۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی متذکر شد: همچنین کمیتـه تحقیقـات دانشجـویی دانشگـاه موفق به کسب رتبه برتر کشوری در نخستین جشنواره پژوهش و فناوری کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش حقوقی در بین دانشگاه‌های تیپ یک شده است.

موهبتی در خاتمه یادآور شد:  این دانشگاه توانسته نشان پنج ستاره را از وزارتخانه دریافت کند و یکی از چهار دانشگاهی بوده که موفق به دریافت این نشان شده و در ردیف برترین‌های کشور قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه