English

استاندار خراسان رضوی:

تایید مصوبه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی سرخس و دوغارون

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این مصوبه از شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و پس از بررسی‌ها، روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز منطقه آزاد شدن سرخس و دوغارون تایید شد.

تایید مصوبه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی سرخس و دوغارون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی ابرازداشت: تایید مصوبه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی سرخس و دوغارون در روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام.

نظری این سخنان را در نشست اعضای شورای اداری خراسان رضوی اظهار داشت و افزود: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی سرخس در مجلس شورای اسلامی حدود یک ماه گذشته مصوبه‌ای را تحت عنوان آزاد شدن منطقه ویژه دوغارون و سرخس داشت که هفته گذشته در شورای نگهبان هم مورد تایید قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی همچنین متذکر شد: سپس این مصوبه از شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و پس از بررسی‌ها، روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز منطقه آزاد شدن سرخس و دوغارون تایید شد.

وی در ادامه اضافه کرد: با تمرکز ویژه ریاست محترم جمهور، ما هم در استان پیگیری‌های لازم در حوزه این دو منطقه را داشتیم و روز گذشته به صورت رسمی این اتفاق خوب رخ داد.

نظری متذکر شد: مرزهای خراسان رضوی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و خراسان رضوی با ترکمنستان به‌عنوان دروازه ورودی آسیای میانه و افغانستان هم مرز است که روابط اقتصادی با این کشورها به‌ویژه افغانستان برای ما اهمیت زیادی دارد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از مزیت‌های ویژه این استان قرار گرفتن در کریدورهای ویژه تجاری دنیا است؛ کریدور شمال-جنوب، شرق-غرب و دروازه ورودی سرخس که تا چابهار و بندرعباس کشیده می‌شود.

وی در ادامه اذعان کرد: حوزه ترانزیتی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و طی سال گذشته ۴۳ درصد در حوزه ترانزیتی رشد داشتیم و بالاترین تردد ریلی کشور هم در رمز سرخس به ثبت رسید.

نظری یادآور شد: در مرز دوغارون هم پس از تغییر و تحولاتی که در افغانستان رخ داد، رشد زیادی داشتیم که این روند صعودی همچنان ادامه دارد و همچنین حدود دو ماه گذشته ریل افغانستان هم به صورت رسمی افتتاح شد و این کریدورها می‌تواند نقش اثرگذاری در افزایش مبادلات اقتصادی ما داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه