English

استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی آماده برای افزایش صادرات به عراق‌ است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما افتخار داریم میزبان زائرین داخلی و بین المللی باشیم و زائران مختلفی از کشور عراق برای زیارت به مشهد سفر می کنند و سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در مشهد داریم.

خراسان رضوی آماده برای افزایش صادرات به عراق‌ است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: استان خراسان رضوی از استان‌های بزرگ ایران اسلامی است و ما حدود ۱۱۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۷ میلیون نفر جمعیت داریم.

نظری این سخنان را ضمن استقبال از وزیر کشاورزی عراق در استانداری خراسان رضوی ابرازداشت و اضافه کرد: مزیت‌های فرهنگی، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت زیادی استان خراسان رضوی دارد و مزیت ویژه استان ما وجود مضجع منور امام رضا(ع) است.

استاندار خراسان رضوی متذکرشد: ما افتخار داریم میزبان زائرین داخلی و بین المللی باشیم و زائران مختلفی از کشور عراق برای زیارت به مشهد سفر می کنند و سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در مشهد داریم.

وی تصریح کرد: امکانات و ظرفیت‌های مختلفی مانند معدن، کشاورزی، صنعت و انرژی در استان ما وجود دارد. این استان از نظر ترانزیت و صادرات نقطه طلایی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب بخشی از کشورهای آسیایی است و به حوزه CIS دسترسی دارد.

نظری تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های ما معدن شامل معدن سنگ آهن، مس و غیره است و یکی‌از موضوعات و ظرفیت‌های مهم استان ما ظرفیت کشاورزی و دامداری استان خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی اظهارداشت: کشاورزی و دامداری از حرفه‌های قدیمی و تاریخی استان است و به همین دلیل ما از صنایع ترابری و تبدیلی خوبی در استان و مرتبط‌ با محصولات کشاورزی برخورداریم.

وی افزود: ما اعلام آمادگی جدی و فعال داریم تا بتوانیم بین استان خراسان رضوی به برکت‌ وجود امام رضا(ع) و کشور برادرمان عراق که مفتخر به وجود عتبات عالیات است ارتباط خوبی برقرار کنیم.

نظری در خاتمه سخنان خود ضمن امیدواری برای تعاملات و توافقات بیشتر در آینده گفت: امیدواریم باتوجه به سفر شما این امکان صادرات محصول بین ما در قالب توافقات مشترک فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه