English

مدیر جهاد کشاورزی جوین:

تولید هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم در جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: عمده فعالیت‌های نوغانداری این شهرستان به زنان روستایی تعلق دارد که در همین راستا امسال ۲۰۰ جعبه تخم ابریشم برای تولید پیله در اختیار بانوان روستایی جوینی قرار گرفته بود.

تولید هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم در جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی؛ مدیر جهاد کشاورزی جوین در خبری اطلاع داد: هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم امسال در این شهرستان غربی خراسان رضوی تولید شده است.

قارزی همچنین تصریح کرد: عمده فعالیت‌های نوغانداری این شهرستان به زنان روستایی تعلق دارد که در همین راستا امسال ۲۰۰ جعبه تخم ابریشم برای تولید پیله در اختیار بانوان روستایی جوینی قرار گرفته بود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین اضافه کرد: آب و هوای مطلوب این شهرستان برای کاشت درخت توت شرایط را برای توسعه و پرورش کرم ابریشم ایجاد کرده که با برگزاری دوره‌های آموزشی پرورش کرم ابریشم، نوغانداری فرصت های شغلی مفید، سودآور و مناسبی برای زنان روستایی جوین فراهم کرده است.

وی متذکر شد: با تولید ابریشم ، ماده اولیه مورد نیاز در صنایع فرشبافی، پزشکی، نظامی و الکترونیک تولید می‌شود و حتی فضولات کرم ابریشم نیز به عنوان کود آلی برای بهبود وضعیت فیزیکی و حاصل‌خیزی خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قازاری یادآورشد: شهرستان جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار فعال در بخش کشاورزی و زیربخش های باغداری، دامپروری و طیور دارد و شغل عمده اهالی جوین، کشاورزی، دامداری و مرغداری است و ۴۱ هزار هکتار کشتزار این شهرستان به کشت گندم، جو، هندوانه، خربزه، چغندرقند، یونجه، زیره و کنجد اختصاص دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه