English

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

تولید ۲۴۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: در حال حاضر چهار واحد تولیدی کرم ابریشم در این شهرستان فعالیت می کنند و 240 کیلوگرم پیله کرم ابریشم تولید دارند.

تولید 240 کیلوگرم پیله کرم ابریشم در ساری

 به گزارش خبرگزاری موج مازندران و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان مازندران رضا پورفلاح با بیان اینکه احیا و توسعه نوغانداری از اولویت‌های جهاد کشاورزی است، گفت: در حال حاضر چهار واحد تولیدی کرم ابریشم در شهرستان  ساری در حال فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری خاطرنشان کرد: تولید نهال توت اصلاح‌شده، تولید تخم نوغان مرغوب ، آموزش و توانمندسازی نوغانداران و کارشناسان و احیای فرهنگ پرورش کرم ابریشم از جمله اولویت‌های توسعه نوغانداری است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت نوغانداری بستگی زیادی به گسترش باغات توت دارد، افزود: برنامه‌هایی در زمینه افزایش وسعت توتستان‌ها، افزایش تعداد درختان با کاشت نهال در اراضی شیبدار کم بازده و حاشیه باغ‌ها، استخرهای پرورش ماهی، دامداری‌ها و محوطه خانه‌های روستایی در حال اجرا است و تاکنون پنج هکتار توتستان در این شهرستان وجود دارد.

پورفلاح با بیان اینکه پیله ابریشم تولیدشده میتواند به‌عنوان مواد اولیه صنایع ابریشم‌کشی و محصولات ابریشمی به‌ویژه در فرش ابریشم، تولید شال و روسری، لباس ابریشمی و صنایع‌دستی استفاده ‌شود و زمینه ای برای ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار و درآمد فراهم خواهد شد، اظهار کرد: پارسال 240 کیلوگرم پیله در این شهرستان تولید شد.

وی اضافه کرد: برای احیا و رونق دوباره این صنعت و ترغیب کشاورزان به پرورش کرم ابریشم نیازمند اهتمام و همکاری همه مسئولان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری نجات صنعت نوغانداری و ابریشم  را در گرو ایجاد مشوق‌های مؤثر برای جلب نظر کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: صنعت نوغانداری و ابریشم با توجه به ظرفیت و قابلیت بسیار بالا در زمینه ایجاد درآمد و اشتغال برای خانوارها به‌ویژه در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد و برای حفظ نسل جوان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها و همچنین توسعه روستاها در راستای رونق دوباره این صنعت تلاش کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه