English

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

تولید ۲۶ میلیون شاخه گل زینتی در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از تولید 26 میلیون شاخه، اصله، بوته و گلدان گل و گیاهان زینتی در این شهرستان خبر داد.

تولید 26 میلیون شاخه گل زینتی در ساری

به گزارش خبرگزاری موج مازندران و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پور فلاح اظهار کرد: سالانه 26 میلیون واحد گل و گیاه زینتی در شهرستان ساری تولید می‌شود که 15میلیون واحد آن گل و گیاه زینتی فصلی و نشایی و 6 میلیون واحد آن گل‌های شاخه بریده است.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی این شهرستان 359 هزار و 300 مترمربع، سطح گلخانه با پوشش و فضای بسته 91 هزار و 800 متر مربع و سطح کشت گل و گیاهان زینتی در فضای باز 267 هزار و 500 متر مربع است، افزود: فعالیت در این بخش می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد و تولیدات گل و گیاه و گل شاخه بریده درآمد و اشتغال‌زایی در روستا را افزایش می دهد که در این شهرستان ظرفیت خوبی برای فعالیت در این زمینه وجود دارد.

پورفلاح با اشاره به اینکه 36 هکتار از سطح زیر کشت این شهرستان گل‌های زینتی گلخانه‌ای و فضای باز است، ادامه داد: اشتغال در این حوزه چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه تولید گل و گیاه زینتی هم در اقتصاد داخلی و هم اقتصاد خارجی نقش بسزایی دارد، ادامه داد: پایین بودن سرانه مصرف، بالا بودن ضایعات، پایین بودن حجم صادرات، وابستگی به تامین اندام‌های تکثیری و بالا بودن هزینه تولید از جمله مشکلات در تولید گل و گیاه زینتی و صادرات این محصول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه