English

تولیت آستان قدس رضوی:

مکتب حسینی مکتب سعادت و آزادگی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: عفو، گذشت و چشم پوشی از خطا و اشتباه دیگران از آموزه‌هایی امام حسین (ع) در روز عاشوراست، عفو حر توسط امام حسین (ع) در روز عاشورا درس‌های آموزنده فراوانی دارد.

مکتب حسینی مکتب سعادت و آزادگی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت سرور آزادگان جهان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران پاک آن حضرت، به مقام رفیع حضرت ابوالفضل عباس (ع) در روز قیامت عنوان کرد: بر اساس روایات معصومین حضرت عباس (ع) در روز قیامت مقامی دارد که تمام شهدای عالم به جایگاه آن حضرت غبطه می‌خورند.

حجت‌الاسلام مروی این سخنان را در مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری، خادمان و زائران بارگاه منور رضوی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر امام رضا (ع) ابراز داشت و ادامه داد: ادب حضرت عباس (ع) در برابر اهل بیت (ع) و ولایت مداری آن حضرت موجب مقام رفیع ایشان است و حضرت عباس (ع) در مکتب حسینی توانست به این مقام رفیع برسد و در عمل به عالم آموخت که اگر می‌خواهید به سعادت دنیا، آخرت و رضوان الهی برسید باید در مکتب حسینی زانو بزنید.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مکتب حسینی مکتب سعادت و آزادگی است و در روایت «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه»، امام حسین (ع) نسخه نجات انسان از تاریکی‌ها و ظلمت‌های دنیاست و رمز نجات از جهنم گمراهی، معصیت، دوری از خداوند و وسوسه‌های گمراه کننده شیطان است؛ همانا که حسین (ع)، چراغ هدایت و کشتی نجات است که انسان را به منزلتی می‌رساند که دیگر انسان‌ها به مقام او غبطه بخورند.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) تربیت شده قرآن ناطق و خود حقیقت قرآن است، در عصر عاشورا به ظاهر یزیدیان خیمه‌ها را آتش زدند اما در واقع آن آتش به حقیقت قرآن افتاد و قرآن را آتش زدند؛ امروز نیز یزیدیان زمان قرآن را آتش می‌زنند زیرا حسین (ع) زنده است و قرآن کریم، حسین (ع)، انسان و خلیفه الله تربیت می‌کند.

حجت‌الاسلام مروی متذکر شد: روایت از امام حسین (ع)، که فرمود «لکم فِیَّ اسوة، من الگوی شما در زندگی هستم»، سرلوحه قرار دادن بیانات، آموزه‌ها و سیره زندگی حضرت اباعبدالله (ع) سعادت دنیا و آخرت را بدنبال دارد و راه برای همه در مکتب انسان ساز حسینی باز است.

تولیت آستان قدس رضوی

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: امام حسین (ع) به‌عنوان خالق عاشورا درس‌های فراوانی به بشریت آموخته که عفو، بخشش و بزرگی از جمله این آموزه‌هاست، ماجرای بخشش «حر بن یزید ریاحی» از سوی امام حسین (ع)؛ علی رغم آنکه حرّ راه امام حسین (ع) را سد کرد و ظلم بزرگی در حق‌ّ اباعبدالله (ع) روا داشت اما امام حسین (ع) نه تنها توبه او را می ‎ پذیرد و او را می ‎ بخشد بلکه او را به مقامی می‌رساند که تا عرش الهی بالا می‌رود.

وی یادآور شد: ما به عنوان شیعیان اباعبدالله (ع) چقدر حاضر به گذشت در زندگی هستیم؟، بیان حماسه حسینی در عاشورا در جای خود بسیار خوب است اما در کنار آن، برای برخورداری از سعادت باید به سیره و آموزه‌های آن حضرت نیز توجه شود.

حجت‌الاسلام مروی خاطرنشان کرد: عفو، گذشت و چشم پوشی از خطا و اشتباه دیگران از آموزه‌هایی امام حسین (ع) در روز عاشوراست، عفو حر توسط امام حسین (ع) در روز عاشورا درس‌های آموزنده فراوانی دارد و لازم است در عزاداری ها به نکات اخلاقی قیام حضرت سیّدالشّهداء (ع) نیز توجه و عمل شود که یکی از آن درس‌ها، درس عفو و گذشت است؛ در مکتب حسینی باید سلوک حسینی بیاموزیم تا خوشبختی و سعادت ما تضمین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه