English

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

پدیده غالب در خراسان رضوی، وزش باد و ایجاد گرد و خاک است

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: امروز نیز پدیده غالب در سطح استان همچنان وزش باد و ایجاد گرد و خاک به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد بود به طوری که در ساعاتی وزش باد شدید شده و منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

پدیده غالب در خراسان رضوی، وزش باد و ایجاد گرد و خاک است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سارا حکمی؛ کارشناس پیش‌بینی اداره هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: هم اکنون پدیده گرد و خاک و وزش باد منجر به کاهش دید در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی ادامه دارد.

حکمی در ادامه افزود: امروز نیز پدیده غالب در سطح استان همچنان وزش باد و ایجاد گرد و خاک به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد بود به طوری که در ساعاتی وزش باد شدید شده و منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: در نیمه شرقی و بخش‌هایی از جنوب خراسان رضوی نیز با توجه به وزش باد شدید احتمال وقوع توفان گرد و خاک نیز وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در نیمه شمالی استان طی امروز و فردا شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود و احتمال بارش در برخی از نقاط و به خصوص در ارتفاعات به صورت رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

حکمی همچنین ابراز داشت: از فردا سرعت وزش باد در سطح خراسان رضوی کاسته خواهد شد و شرایط وضعیت هوا که اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد رو به بهبود خواهد رفت.

کارشناس پیش‌بینی اداره هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای هفته آینده بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد و احتمال وزش باد همراه با گرد و خاک نیز وجود دارد که در گزارش‌های آینده وضعیت آن اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: دمای هوای مشهد در شبانه روز گذشته بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است و انتظار می‌رود دمای هوا در گرمترین ساعات امروز همچون روز گذشته باشد.

حکمی بیان کرد: دیروز داورزن با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و فریمان با ۱۷ درجه به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خر اسان رضوی گزارش شده اند و این در حالی است که بیشترین میزان سرعت وزش باد از بجستان با ۶۸ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه