English

زهرا آهنگرزاده:

پیش بینی روند افزیش دما در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: تا پایان هفته جاری شاهد افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا به همراه بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی روند افزیش دما در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری شاهد آغاز روند افزیش دما در استان خواهیم بود و به طور محسوس دمای هوا در مناطق گرمسیر استان به ۴۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

آهنگرزاده همچنین ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ناپایداری هوا به شکل بارش رگباری و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان ادامه داشت به طوری که در این مدت بیشترین میزان بارش از ایستگاه گلمکان با ۷.۷ میلی متر و وزش باد شدید از تربت حیدریه با ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین بر اساس تحلیل نقشه ها همچنان این روند در سطح استان و به تناوب در ساعات عصرگاهی طی ۷۲ ساعت آینده ادامه خواهد داشت به گونه ای که فعالیت این سامانه در نیمه غربی و شمالی استان همراه با افزایش بارش رگباری خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین تا پایان هفته جاری شاهد افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود به طوری که در مناطق بادخیزغربی، جنوبی و شرقی استان باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا به همراه بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: دمای هوای مشهد روز گذشته بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود دمای هوای امروز مشهد نسبت به روز گذشته با افزایش پنج درجه ای به ۳۵ درجه بالای صفر برسد.

آهنگرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه