English

عبدالله ارجائی:

ارجاع ۱۳۵ پرونده ساختمان‌های دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی

شهردار مشهد بیان کرد: سرمایه‌گذاران و مالکان باید فکر کنند که بهره‌برداران ساختمان، خانواده آنان هستند و ناظران باید نظارت و بررسی دقیقی از ساختمان انجام دهند.

ارجاع ۱۳۵ پرونده ساختمان‌های دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عبدالله ارجائی شهردار مشهد در سخنانی عنوان کرد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی چهار هزار بازدید از ساختمانها انجام دادند و ۱۳۵ پرونده در زمینه ساختمان‌های دارای نقص ایمنی به دادستانی ارجاع شد.

ارجائی ادامه داد: شهرداری بعد از تایید نقشه توسط نظام مهندسی، پروانه ساختمانی صادر می‌کند و احداث ساختمان آغاز می‌شود و ایمن یا ناایمن بودن ساختمان در هنگام ساخت و بعد از پایان کار مشخص می‌شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

شهردار مشهد همچنین اضافه کرد: یکی از شاخص هایی که ایمنی ساختمان را مشخص می‌کند استحکام بنا و سازه است که توسط سازمان نظام مهندسی مشخص می‌شود و اگر استحکام بنا و سازه دچار مشکل باشد.

وی در ادامه متذکر شد: پس از اعلام این سازمان، با مالک برخورد و ساختمان پلمپ می‌شود و در این راستا طی سال گذشته با هزار و ۲۰۰ موردتخلف برخورد و اقدامات قانونی انجام شده است.

ارجایی تصریح کرد: اطفای حریق و مسایل مربوط به آتش‌نشانی از دیگر شاخص‌هاست و ساختمانهای دارای نقص ایمنی پس از صدور اخطار و عدم تمکین به دستگاه قضایی ارجاع می‌شوند و شهرداری ابزاری برای مقابله ندارد و وظیفه آن با دستگاه قضاست.

وی افزود: سرمایه‌گذاران و مالکان باید فکر کنند که بهره‌برداران ساختمان، خانواده آنان هستند و ناظران باید نظارت و بررسی دقیقی از ساختمان انجام دهند آتش‌نشانان نیز سلامت مردم را خط قرمز خود قرار داده و نظارت جدی بر ساختمان‌ها داشته باشند.

شهردار مشهد یادآور شد: سال گذشته تخلف ۱۸ هزار مِلک در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بررسی و رسیدگی و از این تعداد برای سه هزار و ۱۰۰ ملک رای تخریب صادر شد که ۸۰۰ فقره از این تعداد اجرایی شد و بقیه نیز در دست پیگیری است.

ارجایی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین پارسال ۲۰۰ ساختمان در مرحله اسکلت در مناطق ۱۳ گانه مشهد با دستور قضایی تخریب شد و حدود ۸۰۰ مورد از بناها و دیوارهای خطری فاقد استحکام برچیده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه