English

اعلام ممنوعیت و محدودیت های شرایط اضطرار آلودگی هوا در البرز

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز گفت: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها تا روز ۱۰ دی ماه، ممنوعیت ها و محدودیت های موقت مکانی، زمانی و نوعی تا پایان شرایط اضطرار به تمام دستگاه های عضو کارگروه ابلاغ شد.

اعلام ممنوعیت و محدودیت های شرایط اضطرار آلودگی هوا در البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، فردین حکیمی شامگاه افزود: در پی برگزاری دهمین نشست کمیته اضطرار آلودگی کاهش آلودگی هوا و آیین نامه اجرایی ماده سه قانون هوای پاک، مقرر شد تا از تردد وسایل حمل و نقل عمومی که آلایندگی قابل رؤیت دارند (مینی بوس، اتوبوس، ون، تاکسی) از محل توقفگاه‌ها (مانند توقفگاه‌های شبانه اتوبوس‌های شرکت واحد) و پایانه‌های حمل و نقل برون شهری جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: گشت‌ انتظامی‌، گشت‌ اتوبوسرانی‌ و تاکسیرانی‌، مؤسسات‌ تاکسی‌سرویس‌، خودروهای‌ فوریت‌های‌ پزشکی‌ و پزشکان‌، جانبازان‌ و بیماران‌ خاص‌، خودروهای ‌امداد (آتش‌نشانی‌، امداد آب‌، برق‌، گاز، پست‌ و مخابرات‌) و خودروهای‌ حمل‌ زباله‌ شهرداری‌ها از محدودیت‌های‌ اعمال‌شده‌ مستثنا هستند.

وی گفت: همچنین باخودروهای دودزا و فاقد برچسب معاینه فنی اعم از شخصی یا دولتی و موتور سیکلت و  تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی توسط پلیس راهور پلیس تشدید برخورد قانونی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: جلوگیری از انجام تمام فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، مانند ساخ توسازهای شهری، راهسازی و پروژههای عمرانی شهرداری، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نصنایع مجاور کلانشهرکرج وتأمین سوخت گاز موردنیاز برای واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است از دیگر مصوبات این کمیته می باشد.

وی موافقت با مرخصی افرادی که دارای مشکلات تنفسی و قلبی هستند و همچنین مرخصی اولیای کودکانی که به مهدکودک می روند و همچنین ممنوعیت استفاده از نفت کوره توسط ۲۳ واحد صنعتی اعلام شده از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی در شرایط اضطرار از جمله کارگاه های ریخته گری صنفی را از دیگر مصوبات این کارگروه برشمرد.

حکیمی نظارت ویژه سازمان نظام مهندسی بر توقف فعالیت های عمرانی در شرایط اضطرار، تطبیق‌ ساعات‌ کار حمل و نقل همگانی‌ با ساعات‌ کار اداری‌ و مراکز آموزشی‌ تعیین شده و به‌کارگیری‌ حداکثر توان‌ ناوگان‌ حمل و نقل همگانی در جابه‌جایی‌ مسافر، اطلاع‌رسانی برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی (اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی) در محیطهای باز و جلوگیری ازسوزاندن شاخ وبرگ درختان و بقایای محصولات کشاورزی و باغی از دیگر مصوبات دهمین کمیته اضطرار کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه