English

در روند صدور مجوزها؛

استعلام‌های مورد نیاز نظام مهندسی و بانک باید در کم‌ترین زمان پاسخ داده شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بر رفع مشکلات تسهیلاتی، موانع احداث جاده بین مزارع، تربیت نیروی انسانی ماهر گلخانه و تسریع و تسهیل روند صدور مجوزها تأکید کرد

استعلام‌های مورد نیاز نظام مهندسی و بانک باید در کم‌ترین زمان پاسخ داده شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در اولین جلسه ستاد گلخانه هرمزگان گفت: بر اساس هدف‌گذاری برنامه توسعه گلخانه استان هرمزگان با همراهی سیستم بانکی به 1020 هکتار گلخانه درسال جاری خواهیم رسید.  

وی بابیان اینکه هرمزگان در طرح انتقال فضای باز سبزی و صیفی به محیط گلخانه هرمزگان رتبه اول کشور را دارد و ادامه داد: هنوز با چشم‌انداز 10ساله فاصله داریم اما با این حال گام­‌های بلندی در جهت رفع موانع و توسعه کشت گلخانه‌­ای برداشته شده است.

مویدی مسائلی چون عدم تأمین تسهیلات مناسب و ارزان قیمت و نیاز به تأمین اعتبار و یارانه­‌های دولتی، فرآیند استعلام­‌ها و تأمین منابع انرژی و آب را از عواملی سبب کندی روند توسعه کشت گلخانه‌ای دانست. 

وی از برداشتن قدم­‌های اساسی در این زمینه خبر داد که با ایجاد یک تشکل منسجم و همچنین یک کنسرسیوم صادراتی جهت محصولات گلخانه ای آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر سهولت اخذ خدمات زیرساختی و ویژه دولت در مسیر توسعه آب، برق، گاز و جاده با وجود یک تشکل منسجم افزود: پیگیری امور به صورت جمعی نتیجه بهتری را درپی خواهد داشت.

وی در ادامه بر رفع مشکلات تسهیلاتی، موانع احداث جاده بین مزارع، تربیت نیروی انسانی ماهر گلخانه و تسریع و تسهیل روند صدور مجوزها تأکید کرد و گفت: استعلام‌های مورد نیاز نظام مهندسی و بانک باید در کمترین زمان پاسخ داده شود.

مویدی همچنین خواستار پیگیری ایجاد سازه های استاندارد گلخانه ها را با جهت دهی تسهیلات شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برنامه توسعه شهرک های گلخانه‌ای در دستور کار این ستاد قراردارد که این شهرک‌ها باید در همه شهرستان‌ها و نقاطی که آب و زمین وجود دارد مکان یابی شود.

گفتنی است، دراین جلسه مقرر شد جلسات ویژه ای با بانک کشاورزی و اتاق تعاون در خصوص پیگیری مشکلات گلخانه داران برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه