English

مهدی رفیعی:

اجرای پویش مامان و پزشک در حاشیه شهر مشهد

دبیر کل کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این پویش که به مدت یک هفته اجرا می‌شود با هدف غربالگری سوءتغذیه اطفال در منطقه حاشیه شهر مشهد.

اجرای پویش مامان و پزشک در حاشیه شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی رفیعی دبیر کل کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: پویش «مامان و پزشک» در راستای ارتقای سلامت کودکان حاشیه شهر در مشهد در حال اجرا است.

رفیعی در ادامه این خبر افزود: این پویش که به مدت یک هفته در منطقه پنج تن مشهد اجرا می‌شود یک طرح تحقیقاتی با هدف غربالگری سوءتغذیه اطفال در منطقه حاشیه شهر و بیماریابی سایر بیماری‌هایی است که امکان دارد کودکان در این منطقه به آن دچار شده باشند.

دبیر کل کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این طرح از متخصصان تغذیه اطفال، عفونی، غدد و جنرال اطفال نیز با حضور در محل مرکز بهداشت پنج‌تن به جامعه هدف در این منطقه خدمات درمانی رایگان ارائه  میدهند.

وی متذکر شد: تاکنون ۲ مورد بیماری قلبی مادرزادی از بین اطفال شناسایی و به بیمارستان و پزشک متخصص ارجاع شدند و با موفقیت این طرح و حمایت  مسئولان ،این طرح در مناطق دیگرهم اجرا خواهد شد.

رفیعی در خاتمه این خبر تاکید کرد و گفت: اجرای  این طرح با همکاری تیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شهرداری مشهد، آموزش‌وپرورش و بسیج جامعه پزشکی  تا چهارم خرداد ماه ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر