English

مسعود فیروزی:

بهزیستی خراسان رضوی دارای رتبه برتر کشور در پیشگیری از معلولیتها

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: این باعث افتخار استان است که بتوانیم معلولیت‌های غیر حادثه‌ای را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم و ثابت کنیم که پیشگیری، بهتر از درمان معلولیت است.

بهزیستی خراسان رضوی دارای رتبه برتر کشور در پیشگیری از معلولیتها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: اعتقاد داریم که پیشگیری از معلولیت‌ها ممکن است و ما همان‌طور که در زمینه کنترل معلولیت‌های مختلف به میزان زیادی توفیق داشته‌ایم در سایر زمینه‌های معلولیت هم به شرط فراهم شدن شرایط می‌توانیم موفق باشیم.

فیروزی در ادامه افزود: فعالیت‌های بهزیستی استان در زمینه پیشگیری از معلولیت شنوایی، معلولیت بینایی و معلولیت ژنتیک و مادرزادی، به خاطر عملکرد بالا و درصد پوشش جمعیت هدف و همچنین پیگیری‌های پس از تشخیص، در بین ۳۱ استان کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین اعلام کرد: این رتبه، خبر خوشی برای مردم استان خراسان رضوی است زیرا خبر از کاهش معلولیت‌های مادرزادی، معلولیت‌های ژنتیک، نقایص و کاستی‌های بینایی و شنوایی کودکان استان می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: خراسان رضوی در غربالگری های بینایی، شنوایی و ژنتیک، از استان‌های پیشتاز در سال‌های گذشته بوده و اجرای آزمایشی آن‌ها از همین استان آغاز شده است و ما خوشحال هستیم که با همت کارشناسان این حوزه، این طرح‌ها اکنون به برنامه تبدیل شده و بعضا بیستمین سال خود را طی می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: مشکلاتی در زمینه پیگیری تشخیص‌های معلولیت داریم که با وجود پیگیری‌های بهزیستی، متأسفانه بعضا خانواده‌ها مشکلات فرزندان‌شان را دنبال نمی‌کنند که این مشکل فرهنگی باید با کمک رسانه‌ها رفع شود.

فیروزی متذکر شد: خراسان رضوی اولین استانی است که شناسنامه‌ی ژنتیک را با وجود محدودیت اعتبارات و محدودیت‌های کرونایی دو سال گذشته، بخوبی پیش برده و اکنون تمام خانواده‌های دارای ۲ تا ۵ معلول در سراسر استان شناسایی و شناسنامه ژنتیک آن‌ها تهیه و تدوین شده است.

وی تاکید کرد: این باعث افتخار استان است که بتوانیم معلولیت‌های غیر حادثه‌ای را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم و ثابت کنیم که پیشگیری، بهتر از درمان معلولیت است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: کاهش معلولیت‌های حادثه‌ای که بر اساس برخی آمار‌ها بیش از ۳۰ درصد معلولیت‌ها را تشکیل می‌دهد کاملا وابسته به عملکرد سایر دستگاه‌ها و اعتبارات لازم است.

وی در ادامه یادآور شد: بهزیستی، هیچ سهمی از اعتبارات مرتبط با پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از حوادث بخصوص در زمینه تصادفات، ندارد.

فیروزی در خاتمه گفت: اعتقاد داریم که پیشگیری از معلولیت‌ها ممکن است و ما همان‌طور که در زمینه معلولیت‌های مادرزادی، ژنتیک ، شنوایی و بینایی به میزان زیادی توفیق داشته‌ایم در سایر زمینه‌های معلولیت هم به شرط فراهم شدن شرایط و امکانات، می‌توانیم موفق باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه