English

ممبینی عنوان کرد:

پیش بینی ۶۱ پایگاه شهری و روستایی برای غربالگری کودکان پیش دبستانی و کلاس اول در خوزستان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: ۶۱ پایگاه شهری و روستایی و سه پایگاه عشایری برای سنجش و غربالگری نوآموزان دوره پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی امسال خوزستان در نظر گرفته شده است.

پیش بینی ۶۱ پایگاه شهری و روستایی برای غربالگری کودکان پیش دبستانی و کلاس اول در خوزستان

 به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی ممبینی در نشست ستاد سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه امسال ۲ پایگاه جدید سنجش نیز در شهرستان‌های رامهرمز و اندیمشک راه اندازی می‌شود افزود: ۵۳۰ نیرو در  این پایگاه‌ها فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نوبت گیری از ۱۷ خرداد امسال آغاز می‌شود گفت: خانواده ها با مراجعه به مدرسه از سوی مدیر مدرسه ثبت نام خواهند شد که این مراحل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
ممبینی ادامه داد: طبق دستور وزات آموزش و پرورش، ۹۹.۸ درصد نوآموزان پایه اول ابتدایی و ۵۵ درصد نوآموزان پیش دبستانی امسال باید مورد سنجش سلامت قرار گیرند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه پیش بینی می شود ۱۳۰ هزار نوآموز امسال غربالگری شوند افزود: پنج درصد نوآموزان که در مناطق محروم هستند به صورت رایگان، و ۱۰ درصد با ۵۰ درصد تخفیف سنجش می‌شوند. هزینه سنجش سلامت برای هر نوآموز ۶۰۰ هزار ریال است.

ممبینی با بیان اینکه توسعه و پوشش حداکثری سنجش سلامت از اهداف آموزش و پرورش خوزستان است گفت: مهمترین هدف انجام سنجش سلامت نوآموزان، شناسایی مشکلات و بیماری‌های نهفته در آنان است تا بتوان به موقع بیماری و مشکل آنها را برطرف کرد.

وی ادامه داد: در نهایت شناسنامه سلامت برای همه کودکان تهیه می‌شود و این شناسنامه کمک می‌کند تا دسترسی به وضعیت سلامت کودک آسانتر انجام شود.

وی افزود: پارسال در خوزستان ۱۱۵ هزار نوآموز کلاس اول و پیش دبستانی غربالگری شدند که این رقم در سال ۹۹،  ۷۱ هزار و ۶۳۸ نوآموز بود که به دلیل کرونا آمار غربالگری بسیار کاهش یافت.
ممبینی، با اشاره به اینکه پارسال ۹۹ هزار نفر نوآموز خوزستانی بدون مشکل وارد مدرسه شدند ادامه داد: ۱۶ هزار نوآموز مشکوک به مشکل بودند که به مراجع تخصصی ارجاع داده شدند که از این تعداد هشت هزار نوآموز در مرحله تخصصی هوش دچار مشکل بودند و پنج هزار نفر دیر آموز شناسایی شدند که باید برای رفع مشکلات آنها کلاس جبرانی برگزار می‌شد و ۱۲۴ نوآموز از این تعداد نیز مبتلا به اوتیسم بودند.

وجود ۳۰ هزار دانش آموز دیرآموز دوره ابتدایی در خوزستان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی در خوزستان ۳۰ هزار دانش آموز دیرآموز وجود دارد بیان کرد: باید برای این تعداد دانش آموز که آمار بالایی هم هست برنامه ریزی شود و با برگزاری کلاس جبرانی مشکل آنها برطرف گردد.
وی با تاکید بر اینکه باید در همان دوره ابتدایی مشکل آنها برطرف شود تا در سال‌های بالاتر تحصیل با مشکل روبه رو نشوند گفت: پنج هزار نفر نیز با مشکل بینایی روبه رو بودند که چهار هزار نفر از آنها به عینک نیاز داشتند.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۹۰ هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه