English

حسن افتخاری:

الزام در اصلاح الگوی مصرف مشترکین خانگی گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: در هفته گذشته با ۵۲ میلیون مترمکعب در تاریخ پنجشنبه ۱۶ دی ماه به ثبت رسید و متاسفانه همه ساله در فصل سرما با مصرف بی‌رویه گازطبیعی در بخش خانگی روبرو هستیم.

الزام در اصلاح الگوی مصرف مشترکین خانگی گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ۹۲ درصد گاز مصرفی استان در هفته گذشته تحویل بخش خانگی و عمومی شده است و می بایست رفتار مصرفی مشترکین خانگی در حوزه گاز طبیعی باید اصلاح شود.

افتخاری در ادامه این خبر افزود: میزان گاز توزیع شده در استان از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ دی ماه امسال رقمی بالغ بر ۳۴۴ میلیون مترمکعب بود که از این میزان ۳۱۶ میلیون مترمکعب معادل ۹۲ درصد تحویل بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی همچنین متذکر شد: بیشترین میزان گاز مصرفی روزانه استان در هفته گذشته با ۵۲ میلیون مترمکعب در تاریخ پنجشنبه ۱۶ دی ماه به ثبت رسید و متاسفانه همه ساله در فصل سرما با مصرف بی‌رویه گازطبیعی در بخش خانگی روبرو هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: منابع گازی کشور محدود است و با درست مصرف کردن گاز طبیعی علاوه بر حفظ سلامتی، موجب جلوگیری از اسراف این نعمت خدادادی و توزیع پایدار گازطبیعی در بین همه بخش‌های مصرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: صرفه جویی ۱۰ درصدی مشترکین خانگی استان در روزهای سرد سال معادل صرفه جویی ۵.۵ میلیون مترمکعبی گازطبیعی خواهد بود و بهتر است از این نعمت الهی برای ساختن کشور و جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای این صرفه جویی اظهار کرد: راهکارهای بسیار ساده‌ای همانند استفاده از البسه گرم و مناسب و خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده در منزل وجود دارد که شهروندان می‌توانند با استفاده از آن مصرف گاز خود را کاهش دهند.

افتخاری در خاتمه یادآور شد: از گازطبیعی می‌توان به دو شکل استفاده کرد، مورد اول سوختن آن برای گرمایش خانگی و تجاری است و مورد دوم استفاده در کارخانجات و مراکز تولیدی همانند صنایع فولاد و سیمان و پتروشیمی‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه