English

وزیر جهاد کشاورزی:

هیچ قدرتی در تنظیم بازار به اندازه اصناف نخواهد بود

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: هیچ قدرتی در تنظیم بازار و رسیدن کالا به دست مصرف کننده نهایی به اندازه اصناف نخواهد بود و اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی در این مسیر نقش بسیار مهمی دارند.

هیچ قدرتی در تنظیم بازار به اندازه اصناف نخواهد بود
به گزارش خبرگزاری موج

، نشست هم‌اندیشی رؤسای اتاق‌های اصناف مراکز استان امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد و تفاهم‌نامه «شفاف‌سازی و روان سازی نظام توزیع و روز آمد سازی شیوه‌های نظارت بر بازار» بین اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد. محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در این نشست گفت: امروز تأمین مواد غذایی ۸۵ میلیون ایرانی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است. تأمین نیاز به مواد غذایی باید از راه‌های تولید و واردات انجام شود اما اولویت وزارتخانه تأمین از داخل است؛ بنابراین حمایت از تولیدکننده و کشاورزان ضروری است.

نیکبخت با بیان اینکه تمام نهادها باید کمک کنند تا پایداری در تأمین مواد غذایی محقق شود، افزود: تشکل‌های تولیدی و توزیعی هر دو دارای اهمیت بوده و در حال حاضر تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو از شرایط موجود ناراضی هستند. در این بین لازم است نظام توزیع تمهیدی بیاندیشد که حلقه تأمین تا توزیع رضایت نسبی همگان را جلب کند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در گام نخست همکاری‌های دوجانبه اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه‌ای امضا می‌شود و در گام‌های بعدی نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد تا کالاهای اساسی و مواد غذایی با شرایط مناسبت‌تری به دست مصرف‌کننده برسد.

نیکبخت با تاکید بر نظام توزیع گفت: موفقیت اصناف توزیعی و اتحادیه‌های صنفی موجب محبوبیت در اذهان عمومی می‌شود و از سوی دیگر اگر تولیدکننده بداند که بدون واسطه‌های اضافی به بازار دسترسی خواهد داشت و شرایط توزیعی مناسبی در انتظار محصول است و در گرداب سوداگری نمی‌افتد با خیال آسوده‌تری تولید می‌کند و به این ترتیب شاهد رونق تولید خواهیم بود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت همکاری اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی اظهار کرد: هیچ قدرتی در تنظیم بازار و رسیدن کالا به دست مصرف کننده نهایی به اندازه اصناف نخواهد بود و اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی در این مسیر نقش بسیار مهمی دارند. لذا امضای این تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیریم و در مسیر تأمین تا توزیع کالا بیشتر از پیش با اصناف کشور همکاری خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه