English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شهرداری سالانه در ساخت ۱۸۰ آپارتمان مشارکت خواهد کرد

شهردارتهران گفت: شهرداری به دنبال این است که سالانه ۱۸۰ هزار آپارتمان بسازد که در قدرالسهم خودش بخشی از آن را در اختیار کارکنان فاقد مسکن شهرداری قرار بدهیم و بخشی از آن هم به مردم عادی واگذار می کند.

شهرداری سالانه در ساخت ۱۸۰ آپارتمان مشارکت خواهد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، به تازگی بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی آمار فصلی قیمت مسکن در کشور را منتشر نمی کنند، زیرا به اعتقاد مسئولان این گزارش ها منجر به دامن زدن به تورم بخش مسکن می شود، اما واقعیت این است که عامل اصلی تورم بخش مسکن انتظارات تورمی، کاهش ساخت و ساز، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و ... است. به همین دلیل سیاست های دولت در گام نخست باید در راستای کاهش تورم و سپس افزایش ساخت و ساز باشد، اما اینکه وعده های داده شده درباره ساخت و ساز چقدر می تواند محقق شود بستگی به عملکرد سازمان ها و نهادهای مربوطه دارد که در مقطع کنونی شهرداری وعده ساخت ۱۸۰ هزار واحد آپارتمان برای مهار تورم بازار مسکن را داده است.

شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره ی نقش شهرداری برای متعادل کردن قیمت ملک در تهران، گفت: در حال حاضر ما رویه ای را دنبال می کنیم که در گام نخست با عرضه آپارتمان در بورس به شفافیت برسیم و از طرف دیگر بازار به تعادل خواهد رسید.

او تصریح کرد: شهرداری به دنبال این است که سالانه ۱۸۰ هزار آپارتمان بسازد که در قدرالسهم خودش را در اختیار کارکنان فاقد مسکن شهرداری قرار بدهد و بخشی از آن هم به مردم عادی واگذار کند.

زاکانی با بیان اینکه فروش متری آپارتمان هم از دیگر برنامه های شهرداری است که در آینده اجرایی می شود، افزود: این طرح نیازمند مجوز است به همین دلیل قابلیت اجرا ندارد اما به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

 

وعده های سازمان ها و نهادها برای ساخت و ساز

براساس این گزارش بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند تا زمانی که وعده های سازمان ها و نهادها برای ساخت و ساز روی کاغذ بماند عملا تاثیری در کنترل بازار مسکن نخواهند داشت‌. در چند سال گذشته هم با وجود وعده هایی همچون ساخت یک میلیون مسکن در کشور داده شده اما این هدف محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر پروژه های نهضت مسکن ملی به دلیل عدم پایبندی بانک ها به پرداخت تسهیلات و افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث رکود ساخت و ساز و محقق نشدن پروژه ها شد، گفت:  عدم هماهنگی دستگاه های مرتبط همچون شهرداری ها، وزارت صنعت و... به  رکود ساخت و ساز دامن زده است، علاوه بر این بانک‌ها باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن ملی می دادند اما این اتفاق نیفتاد و از طرف دیگر برای تحقق یک میلیون مسکن در سال نیازمند صنعتی سازی در ساخت و ساز است اما این موضوع پیگیری نشده و دولت رویکرد واگذاری زمین را جایگزین کرده و همین مسأله دستیابی به هدف را سخت تر کرده است.

به گزارش خبرگزاری موج، در حال حاضر وعده های دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن همچنان روی زمین مانده و از طرف دیگر شهردار تهران هم گفته برای ایجاد تعادل در بازار مسکن ۱۸۰ هزار واحد آپارتمان خواهیم ساخت، اما تاکنون جزئیاتی از آن ارائه نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت پایه نهضت مسکن ملی افزایش یافت / دلایل افزایش قیمت مسکن با وجود رکود

ضعف اجرای نهضت مسکن ملی به ساماندهی بازار مسکن کمک نکرد/ مسکن ایران گرفتار رکود و تورم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه