English

در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

دعوت ترکیه از سازنده های ایرانی برای اصلاح روش های ساخت و ساز

یک عضو جامعه انبوه سازان گفت: زلزله ترکیه نشان داد که خدمات فنی و مهندسی ایران بالاتر از این کشور است و حتی چند شرکت ترکیه ای برای اصلاح روش های ساخت از ایرانی ها کمک خواسته اند.

دعوت ترکیه از سازنده های ایرانی برای اصلاح روش های ساخت و ساز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، پس افزایش وقوع بلایای طبیعی در سال های اخیر در ایران ، کیفیت ساخت و ساز بیشتر مورد توجه  قرار گرفته و همین مسأله باعث شده سهم بیشتری در پروژه های خارجی داشته باشند هرچند محدودیت تحریم ها و مبادلات بانکی همچنان به عنوان بزرگترین چالش مطرح است.

یک عضو جامعه انبوه سازان در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه همکاری سازنده های ایرانی در پروژه های عمرانی خارجی بدون حمایت دولت انجام می شود، گفت: برای نمونه در شرایط کنونی فشار تحریم ها افزایش یافته و از خزانه داری آمریکا در عراق مستقر شدند تا وقتی هر شرکتی ایرانی وارد عراق می شود نباید وابسته به دولت باشد، به همین دلیل به هیج وجه نمی توان روی دولت در پروژه های خارجی حساب کرد.

فریدون بهزادی با نگاهی به ارتقای سطح کیفی و توان شرکت های سازنده ایرانی افزود: زلزله ترکیه نشان داد که خدمات فنی و مهندسی ایران بالاتر از این کشور است و حتی چند شرکت ترکیه ای برای اصلاح روش های ساخت از ایرانی ها کمک خواسته اند. از این رو قرار شده هیاتی از سازندگان ایرانی برای کمک به ساخت مسکن وارد ترکیه شوند.

او با تاکید بر اینکه شاید یکی از مشکلات صنعت ساختمان کشور در سال های گذشته فردی عمل کردن شرکت ها بوده است، اظهار کرد: امروز انبوه سازان تشکلی رفتار می کنند و این مسأله زمینه دریافت مطالبات آنها از دولت را بیشتر کرده و طرف دیگر دولت در این شرایط تحریم و رکوردی باید از فعالیت های اقتصادی حمایت کند و سازمان ها هم باید در صدور مجوزها یکپارچه عمل کنند تا فعالیت ها تسریع شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه