English

شهردار کاشان خبر داد؛

رفع مشکل کاربری‌ها و ساخت‌ و سازها بعد از سه سال و نیم در کاشان

شهردار کاشان از رفع مشکل کاربری‌ها و ساخت‌ و سازها با ابلاغ عرصه و حرایم جدید سیلک بعد از سه سال و نیم در شهرستان کاشان خبرداد.

رفع مشکل کاربری‌ها و ساخت‌ و سازها بعد از سه سال و نیم در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن بخشنده با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی در 27 مهرماه 1394 و ابلاغ آن در 19 آبانماه 94 مبنی بر خارج از محدوده شهر قرار گرفتن عرصه و حریم درجه یک تپه‌های سیلک گفت: مقرر شد این تغییر عرصه و حریم مطابق آخرین ابلاغ سازمان میراث فرهنگی در طرح تفصیلی لحاظ گردد.

وی، با اشاره به نخستین مکاتبه شهرداری کاشان در 26 دی ماه سال 97 با اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این زمینه خاطرنشان کرد: در این مکاتبه، از اداره کل درخواست گردید کاربری برای اراضی فاقد کاربری تعیین شود؛ اراضی که تا پیش از این خارج از محدوده قرار گرفته بودند اما با تغییرات محدوده عرصه و حریم درجه یک در محدوده شهری واقع شدند.

شهردار کاشان با اشاره به موافقت موضوع در جلسه کمیته کارشناسی در اول بهمن ماه سال 1397 عنوان کرد: پس از این تأیید، در 30 تیرماه 1398 بند یک در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید.

بخشنده ادامه داد: با پی‌گیری‌‌های مکرر شهرداری کاشان در نهایت این مصوبه در هشتم بهمن ماه سال جاری پس از سه سال و نیم به شهرداری ابلاغ شد که با این اتفاق، مشکلات تعداد قابل توجهی از شهروندان مرتفع می‌شود.

به گفته وی، بر اساس پیشنهادات ارائه شده توسط شهرداری که به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است ضمن حفظ و تاکید بر ساختار کلی عرصه و حرائم تپه های سیلک، دغدغه‌ها و مطالبات مردم نیز مطرح شده است.

شهردار کاشان تصریح کرد: براساس مصوبه مذکور قسمت‌هایی از محوطه و بلوک‌های شهری که به سبب قرارگیری در حرایم قبلی دارای محدودیت نوع کاربری و ساخت و ساز بوده از حریم درجه یک خارج شده و به تبع آن واجد کاربری مشخص شده است.

این مقام مسئول افزود: این مصوبه شامل محوطه واقع شده در اطراف خیابان امیرالمومنین است که دارای کاربری‌های مختلف است.

شهردار کاشان اضافه کرد: بر این اساس پلاک‌هایی که دارای حقوق مکتسبه یا ساخته شده بودند موقعیت آنان از حریم یک به حریم دو تغییر یافته و مشکل آنها مرتفع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی