English

شهردار کاشان:

راه‌اندازی مجتمع گرمخانه گامی برای جلوگیری از بروز چالش‌های اجتماعی است

شهردار کاشان بیان کرد: راه‌اندازی مجتمع گرمخانه و غربالگری گامی برای جلوگیری از بروز چالش‌های اجتماعی است.

راه‌اندازی مجتمع گرمخانه گامی برای جلوگیری از بروز چالش‌های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن بخشنده در آیین افتتاح و بهره برداری از مجتمع گرمخانه و غربالگری شهرداری کاشان گفت: این محل به متراژ 1200 مترمربع محوطه و 170 مترمربع ابنیه شامل گرمخانه، اتاق غربالگری، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، 21 تخت، پتو و ...است که ظرفیت آن  قابلیت افزایش تا 30 تخت را داراست.

وی اعتبار اجرای این پروژه را 12 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: ایجاد این مجموعه که برای آقایان و بانوان به صورت مجزا صورت می‌گیرد، بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر این اساس مددجویان بر اساس نوع آسیب اجتماعی اعم از اعتیاد، بی‌خانمانی و... در این مجموعه‌ها اسکان داده شده یا به دستگاه‌های مربوطه به منظور دریافت خدمات درمانی، اجتماعی و... ارجاع و معرفی می‌شوند.

شهردار کاشان با انتقاد از مغفول ماندن این موضوع طی دوره‌های گذشته تصریح کرد: وجود چنین مراکزی علاوه بر وظیفه قانونی و حاکمیتی، یک رسالت انسانی و اخلاقی نیز به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی این مجموعه‌ها می‌تواند شاخص‌های اجتماعی به ویژه امنیت عمومی شهر را ارتقا بخشد.

در بخش دیگری از این آئین نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: گرمخانه و مرکز غربالگری می‌تواند مقدمه علاج‌ آسیب‌های اجتماعی باشد

حجت الاسلام  و المسلمین سید سعید حسینی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از گرمخانه و مرکز غربالگری شهرداری کاشان، آن را یک کار بزرگ دانست و از شهردار و متولیان احداث این مجموعه قدردانی کرد.

وی، با تأکید بر اینکه دامان خانواده بستر اصلی پرورش هر فردی است خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، محل رشد و پرورش هر فردی قبل از ورود به جامعه، خانواده است.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان افزود: حال اگر خانواده، به هر دلیل دچار آسیب شد و شخصی نتوانست در قالب این محیط ارزشمند، زندگی کند باید از او برای بازگشت دوباره به این کانون انسان‌ساز مراقبت شود.

حسینی تصریح کرد: کار بزرگ شهرداری با راه‌اندازی این مرکز آن است که زمینه بازگشت سلامت مددجویان به این دامان پرمهر را فراهم می‌سازد.

وی، با بیان اینکه این گام نخست و مقدمه این فرآیند بازگشت به کانون گرم خانواده است، یادآور شد: پس از این مرحله، باید سایر دستگاه‌های فرهنگی، درمانی و...نظیر دانشگاه، بسیج، اداره تبلیغات اسلامی، بهزیستی و...شرایط را برای حفظ و پایداری این بازگشت سلامت مهیا کنند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به «ارتقای اجتماعی» به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب وی، تأکید کرد: راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند در راستای تحقق این مطالبه و علاج آسیب‌های اجتماعی سودمند باشد.

افتتاح گرمخانه

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه