English

زهرا عنایتی:

کاهشی دما و بارش رگباری در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: این سامانه نواحی شمالی و مرکزی استان را درگیر خود می‌کند و با توجه به حجم بارش‌ها انتظار ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیرها نیز وجود دارد.

کاهشی دما و بارش رگباری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع رسانی کرد: امروز در نیمه شمالی استان و از فردا و در آغاز ماه خرداد در تمام نقاط استان شاهد روند کاهشی دما خواهیم بود.

عنایتی ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، انتظار می‌رود با ورود سامانه ناپایدار جوی از سمت شمال غرب امروز همراه با افزایش ابرناکی شاهد بارش رگباری همراه با رعد و برق باشیم که در نواحی مستعد، بارش‌ها به صورت تگرگ خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: این سامانه نواحی شمالی و مرکزی استان را درگیر خود می‌کند و با توجه به حجم بارش‌ها انتظار ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیرها نیز وجود دارد.

وی متذکر شد: امروز و فردا وزش باد شدید، همراه با کاهش کیفیت هوا هم در خراسان رضوی رخ می‌دهد و انتظار بروز خسارت نیز وجود دارد و در نواحی بادخیز استان نیز انتظار وقوع توفان و گرد و خاک قابل انتظار است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۷ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان بود که پیش بینی می شود امروز در سردترین ساعات به ۱۲ و در گرمترین ساعت به ۲۸ درجه بالای صفر برسد.

عنایتی تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوا ی هشت درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند و ساکنان سبزوار نیز شاهد وزش باد با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت بوده اند.

شایان ذکر است که: اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به وقوع باران و افزایش سرعت وزش باد هشدار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه