English

اعلام هشدار زرد هواشناسی برای خراسان رضوی

هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: تاکید برعدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، تأمین سوخت و تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها توصیه شده است.

اعلام هشدار زرد هواشناسی برای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار زرد اعلام کرد از اواخر وقت امروز تا روز جمعه استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زا همراه با جریانات سرد شمالی قرار می‌گیرد.

همچنین در این اطلاعیه گفته شده است: از امشب، شاهد وقوع بارش در استان به‌ویژه در نیمه شمالی آن خواهیم بود به طوری که روز پنجشنبه این سامانه بارش‌زا تقویت شده و ضمن گسترش بارش‌ها باعث کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان خراسان رضوی خواهد شد.

در اطلاعیه متذکر شده است: انتظار می رود از عصر پنجشنبه شاهد بارش برف و باران در بیشتر نقاط سردسیر نیمه شمالی استان باشیم که پیامد عملکرد این سامانه جوی منجر به کاهش محسوس دما می‌شود و پیش بینی می شود در نواحی سردسیر و کوهستانی استان دمای حداقل شبانه به کمتر از پنج درجه زیر صفر برسد.

اطلاعیه در ادامه گفته است: این بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق است که در نواحی مستعد به صورت تگرگ خواهد بود به طوری که از عصر پنجشنبه بارش برف و باران در برخی نقاط استان همراه با کولاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین اضافه کرده است: یخ‌زدگی و لغزندگی محورها و معابر همراه با تشکیل مه و کاهش دید و احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید و احتمال بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی، یخ زدگی و اختلال در سیستم حمل و نقل استان از دیگر پیامدهای این سامانه ناپایدار است."

اطلاعیه در خاتمه خاطرنشان کرده است: ضمن تاکید برعدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، تأمین سوخت و تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها توصیه شده است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید صورت گیرد و در صورت ترددهای جاده‌ای در استان خراسان رضوی لازم است تجهیزات زمستانی استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه