English

سید جمال سجادی پور:

روند خوبی در کشت و صنعت مغان حاکم است

مدیرعامل شهرک های کشاورزی ایران در ادامه چنین بیان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان باید تبدیل به یک دانشگاه علمی- تولیدی در کشور و حتی جهان بشود.

روند خوبی در کشت و صنعت مغان حاکم است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید جمال سجادی پور ، مدیر عامل شهرک های کشاورزی ایران در جلسه بحث و بررسی مسائل و مشکلات کشت و صنعت مغان گفت: در گذشته، کشت و صنعت مغان دارای بِروزترین تجهیزات و ادوات بوده و هم اکنون نیز باید مجهز به مکانیزاسیون بروز باشد و اگر کمبودی هست، برای کمک به تجهیز ادوات و ماشین آلات اعلام آمادگی می نمائیم.

وی با ذکر اینکه پتانسیل و ظرفیت زیادی برای رونق تولید در کشت و صنعت مغان وجود دارد، افزود: حلقه زنجیره تولیدی که در شرکت موجود است، باید برندسازی شده و با فروش محصولات تولیدی منجر به ارزش افزوده بیشتر بشود و درآمد حاصله از تولید تمامی بخش ها بررسی شده و یک بیلان کاری، هزینه ای و درآمدی داشته و خروجی هر یک با گزارش کامل توسط هر امور ارائه شود.

مدیر عامل شهرک های کشاورزی ایران گفت: این مجتمع تولیدی پیش از این زبانزد عام و خاص بود و افراد و اشخاصی که نیاز به آموزش داشتند، به مدت دو-سه سال و یا بیشتر در اینجا همانند یک دانشگاه علمی توانمند آموزش می دیدند که حتی سابقاً وقتی می خواستند ارقام پرمحصول میوه را مثال بزنند، مجتمع باغات میوه شرکت مغان را بعنوان مثال می آوردند ولی غفلت ماها در طول سالیان گذشته موجب غیراقتصادی شدن بخش زیادی از باغات شده است که با این حال جای خوشحالی است که مدیریت فعلی شرکت در برنامه حذف درختان فرسوده و احیای باغ وارد شده است.

سجادی پور بیان کرد: از حوزه های موفق شرکت، مجتمع دامپروری بوده که افزایش چشمگیری در تولید شیر دارد و بدین ترتیب در حال حاضر روند خوبی در شرکت حاکم است و امیدوارم شرکت به روزهای اوج خود بازگشته و شاهد رونق، توسعه، درخشش و عظمت دوباره آن باشیم.

او در ادامه افزود: برای دستیابی به رشد و افزایش راندمان تولید باید نگاه مان را تغییر دهیم و برای تحول در درآمدزایی با تفکر رقابتی در قسمت های مختلف شرکت قدم برداریم.

مدیر عامل شهرک های کشاورزی ایران ضمن پیشنهاد کاشت محصولات جایگزین برای درآمد بیشتر، گفت: کشت گیاهان دارویی، تولید انواع بذر و محصولاتی از این قبیل که بتواند در بازار رقابت کند، به افزایش درآمد کمک می کند و علاوه بر آن کاشت دانه های روغنی یکی از سیاست های وزارتخانه و نیاز مردم بوده و می تواند برای تامین روغن مورد نیاز کشور نقش اساسی داشته باشد.

اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز در این جلسه اظهار داشت: فرسودگی درختان یکی از مشکلات اساسی باغات است و برای از میان برداشتن بخشی از این مشکل صد هکتار از آن را که هزینه بر بود، حذف کردیم و امسال در شرکت 70 هکتار نهال جدید کاشت شده که به چرخه تولید در سال های آینده وارد خواهد شد و برای احیای باغات، آنالیز خاک انجام شده و زمین هایی که دی سی بالایی دارند، مشخص گردیده و انشاالله به تدریج و با برنامه مشخص پیش خواهیم رفت.

وی در ادامه بیان کرد: جمع کل چغندر قند بهاره و پائیزه کاشت شده اعم از چغندر قند کشت شده در شرکت و یا اراضی بخش خصوصی با کشاورزان منطقه و سایر مناطق مقدار 3 هزار و 500 هکتار بوده و تمهیدات لازم برای تحویل آنها به کارخانه قند اتخاذ شده است و بر اساس برآوردهای انجام شده، پیش بینی می شود بیش از 20 هزار تن شکر در این کارخانه استحصال گردد.

محسن زاده با ذکر این نکته که بعد از ابطال واگذاری شرکت، ما باید خود را با قوانین و مقررات دولتی تطبیق می دادیم افزود: در این راستا اقداماتی از قبیل راه اندازی سامانه ستاد ایران برگزاری دوره های آموزشی، انجام معامله در قالب سامانه ستاد، تشکیل کمیسیون معاملات و افتتاح حساب شرکت نزد بانک مرکزی برابر قانون بودجه و ثبت کلیه اموال غیرمنقول در سامانه سادا انجام گرفته است.

قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز گفت: نبود سرمایه در گردش از عوامل محدودکننده مدیریتی و کیفیت مدیریت مالی شرکت است و ال سی ریالی صندوقی است که بین شرکت و بانک بعنوان تنخواه گردان عمل می کند و شرکت همیشه از یک مبلغی در قالب وام و عقود اسلامی برخوردار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه