English

خلیل نیکشاد خبر داد:

افتتاح طرح های کشاورزی با سرمایه گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد ریال در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح های کشاورزی با سرمایه گذاری بیش از 9 هزار میلیارد ریال در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

افتتاح طرح های کشاورزی با سرمایه گذاری بیش از 9 هزار میلیارد ریال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، خلیل نیکشاد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۶۸ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی، سرمایه‌گذاری و خدماتی حوزه کشاورزی استان اردبیل به منظور بهره‌برداری در ایام‌الله دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شد.

وی افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب و خاک، دام و طیور، گیاهان دارویی، زنبورداری، تعاونی روستایی، امور عشایری، صنایع تبدیلی و شیلات با مجموع سرمایه گذاری ۹ هزار و ۷۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی ۲۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان آغاز می‌شود.

نیکشاد اضافه کرد: سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان نیز در قالب کتاب ۱۸۰ صفحه‌ای تهیه و تدوین شده که در همین ایام رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تهیه و تدوین این کتاب بیش از ۶۰ نفر از کارشناسان بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی کار مطالعاتی عمیق انجام داده‌اند و بیش از ۶ هزار نفر ساعت کار مطالعاتی صرف تهیه و تدوین این سند شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به افزایش میزان تولیدات کشاورزی در ۴۲ ساله عمر بابرکت انقلاب اسلامی از ۲۵ میلیون تن به بیش از ۱۲۰ میلیون تن گفت: امروز سهم استان اردبیل در سبد تولیدات محصولات کشاورزی به بیش از چهار میلیون تن معادل چهار درصد مجموع تولیدات کشور رسیده است.

نیکشاد بیان کرد: این استان در سال پیروزی انقلاب، ۲۸۰ هزار تن گندم تولید می‌کرد ولی تولید این محصول در سنوات اخیر به بیش از ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

وی همچنین میزان تولید دانه‌های روغنی در سطح استان اردبیل در اول انقلاب را ۶ هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان هم اکنون به بیش از ۸۵ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزایش تولید سیب‌زمینی از ۲۸۰ هزار تن به ۸۵۰ هزار تن، محصولات دامی از جمله گوشت قرمز از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن به بیش از ۳۲ هزار تن و گوشت سفید از چهار هزار و ۲۰۰ تن به بیش از ۵۰ هزار تن را از جمله دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی استان اردبیل طی ۴۲ سال گذشته ذکر کرد.

نیکشاد همچنین افزایش تولید شیرخام از ۱۴۰ هزار تن به ۲۶۰ هزار تن و محصولات شیلات از ۱۵۰ تن به بیش از ۹ هزار تن را از جمله سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته در استان ذکر کرد و افزود: اردبیل علاوه بر تامین نیاز خود در بسیاری از محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، بخشی از نیاز استان‌های همجوار بویژه تهران، البرز، زنجان ، آذربایجان‌شرقی و گیلان را نیز تامین می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی