English

زهرا بدیعی:

بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی خراسان رضوی، واکسیناسیون می شوند

رییس کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: هم اکنون در حال واکسیناسیون بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی در خراسان رضوی هستیم و انجام تمامی تزریق‌ها طبق نوبت دهی صورت می گیرد تا ازدحامی صورت نپذیرد.

بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی خراسان رضوی، واکسیناسیون می شوند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی،  زهرا بدیعی رییس کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی "سرور" دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: واکسیناسیون ۹۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی و تالاسمی، که بالای ۱۸ سال سن دارند، اکنون در حال انجام است.

زهرا بدیعی در ادامه افزود: کل بیماران هموفیلی و تلاسمی خراسان رضوی  زیر پوشش کلینیک سرور حدود هزار و ۵۰۰ نفر هستند که ۹۰۰ نفر آنان بالای ۱۸ سال دارند و تزریق واکسن از این سن به بعد برای همه گروههای هدف مجاز است.

وی همچنین گفت: به بیماران هموفیلی و تالاسمی واکسن سینوفارم تزریق می‌شود که واکسیناسیون کرونا آنان از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده است و در مدت یک هفته با همکاری انجمن تالاسمی و کانون هموفیلی در کلینیک سرور اجرا می شود.

رییس کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی بیان کرد: انجام تمامی تزریق‌ها طبق نوبت دهی صورت می گیرد تا ازدحامی در محل ایجاد نشود و در زمان مراجعه بیماران تالاسمی و هموفیلی قبل از تزریق واکسن کرونا، شرح حال آنان توسط پزشک گرفته می‌شود و در کنار آن مراقبت‌های خاص ناشی از عوارض احتمالی هم به مراجعان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای موارد شهرستانی هم واکسن‌ها برای تزریق به شهر مربوطه ارسال می‌شود تا افراد در وضعیت قرمز کرونایی صرفاً برای تزریق واکسن عازم مشهد نشوند.

دکتر بدیعی بیان کرد: کسانی که به بیماری کرونا در خراسان رضوی مبتلا بوده و بهبود یافته اند، نباید بلافاصله برای واکسن مراجعه کنند و بهترین زمان برای آنان بین ۱۵ تا ۳۰ روز پس از بهبودی کامل است.

زهرا بدیعی در خاتمه با اظهار این مطلب که تالاسمی از بیماریهای ژنتیکی و نوعی کم خونی است که از طفولیت آغاز می‌شود و تا پایان عمر به طول می‌انجامد گفت:

بر اثر این بیماری هموگلوبین ساختار طبیعی خود را از دست می‌دهد بنابراین پدیده تولید هموگلوبین غیرمؤثر در بدن ایجاد می‌شود. هموگلوبین معیوب قادر به اکسیژن رسانی مطلوب به اعضای بدن نیست. هموگلوبین انتقال دهنده اکسیژن در سلولهای قرمز خونی است.

همچنین دسته‌ای از بیماریهای ارثی هستند که در آنها توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون جهت جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ مختل شده است. هموفیلی «آ» یا نقص فاکتور انعقادی هشت، شایعترین شکل این اختلال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی