English

علیرضا بصیری:

دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و باید با جدیت از آنها محافظت کرد

فرماندار شهرستان خمینی شهر گفت: دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و باید با جدیت از آنها محافظت کرد و آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام این مسئولیت بزرگ نیست.

دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و باید با جدیت از آنها محافظت کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا بصیری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهرضا تبریک ایام نورانی ماه رجب تاکید کرد: دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و باید با جدیت از آنها محافظت کرد و آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام این  مسئولیت بزرگ نیست و نیاز مبرم به همکاری همه جانبه تمام  دستگاه ها دارد.

وی با توجه به اینکه مسائل آموزشی در این شورا مورد بررسی قرار می گیرد ، افزود: سال گذشته با ویروس ناشناخته کرونا مواجه شدیم که در آموزش مدارس و معلمان اختلال  بوجود آمد.

این مقام مسئول در ادامه به آماده نبودن زیر ساخت های آموزشی گفت: سال گذشته آماده سازی فضای مجازی جهت آموزش فراهم نبود و در طول یکسال گذشته زحمات فرهنگیان با حضور دانش آموزان در فضای مجازی  مضاعف شد.

فرماندار شهرستان خمینی شهر در ادامه با اشاره به این مطلب که معلمان و مدیران خود بهترین مشاوران هستند تصریح کرد:معلمان و فرهنگیان با هم افزایی و بیان تجربیات باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را از بین ببرند.

بصیری تاکید کرد: دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و باید با جدیت از آنها محافظت کرد و آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام این مسئولیت بزرگ نیست و نیاز مبرم به همکاری همه جانبه تمام  دستگاه ها دارد.

نقد علی

وی برای ساخت کلیپ های آموزشی جهت بالابردن سطح آگاهی دبیران و معلمان و والدین و دانش آموزان پیشنهاد داد: با در اختیار گذاشتن کلیپ های آموزشی به خانواده ها و معلمان و دانش آموزان باید در آگاهی بخشی به تمام اقشار آموزشی آگاهی بخشی لازم را فراهم کرد.

فرماندار شهرستان خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد: در این زمینه حوزه های علمیه و نیروی انتظامی و کارشناسان مربوطه دست در دست هم مطالب کلیدی را به صورت کلیپ در اختیار همگان قرار دهند.

در ادامه غلامرضا وطن خواه مشاوره کودک و نوجوان در رابطه با آسیب های فضای مجازی کودکان و نوجوانان ابراز کرد: با وجود بیماری کرونا و حضور فرزندان در فضای مجازی،  خانواده ها به دغدغه هایی مبتلا شده اند.

وطنخواه تشریح کرد: آنچه می تواند نقطه امن خانواده ها باشد آگاهی بخشی به آنهاست که بیشترین  کاربرد را برای خانواده ها در بردارد که مهمترین آن  سلامت روان کودکان در مواجهه با آسیب های فضای مجازی است.

وی در ادامه افزود: دغدغه هایی در دوران کرونایی  برای خانواده ها وجود دارد که دغدغه های عاطفی و درسی و آینده فرزندان و مسائل اخلاقی را شامل می شود.

این مشاوره کودکان و نوجوان با بیان این مطلب که اگر چه خانواده ها نگرانی هایی از وضع موجود فضای مجازی و فرزندانشان دارند، تصریح کرد: والدین علاوه بر استرس و اضطراب از وجود فرزند در فضای مجازی به چالش هایی نیز مبتلا شده اند که استرس و فرسودگی از جمله آنهاست چون فرسودگی باعث کاهش انرژی والدین در ایجاد ارتباط با فرزند می شود.

وطنخواه در توضیح این مساله که اهمال کاری فرزندان و وابستگی آنها به فضای مجازی از مشکلاتی است که فرزندان را گرفتار کرده ادامه داد:خانواده ها از مشکلات و آسیب هایی که فرزندانشان را در معرض تهدید قرار داده و از  بیش فعالی فرزندان خود رنج می بردند.

وطن خواه  در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه والدین حساس شدن به نیازهای نوجوان در خانه و بیرون از خانه و ارتباط محکم و صمیمانه با فرزندان  است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه