English

رییس اداره آموزش پرورش شهرستان خمینی شهر خبر داد:

استفاده از اپلیکیشن شاد به جای استفاده از شبکه های اجتماعی

رییس اداره آموزش پرورش شهرستان خمینی شهراز جایگزین کردن اپلیکیشن شاد جهت آموزش دانش آموزان به جای استفاده از شبکه های اجتماعی خبر داد.

استفاده از اپلیکیشن شاد به جای استفاده از شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج اصفهان، ابراهیم باقری در رابطه با شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر فضای آموزشی مدارس اظهار کرد: اپلیکیشن شاد جهت آموزش دانش آموزان به جای استفاده از شبکه های اجتماعی برای استفاده دانش آموزان طراحی شده است.

وی گفت: مدارس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر متراکم ترین مدارس استان را دارا هستند و تعداد 64 هزار دانش آموز در شهرستان خمینی شهر مشغول به تحصیل هستند.

باقری با توضیح این مطلب که در اوایل شروع بیماری برخی خانواده ها تمایل به حضور فرزندان خود در مدرسه ندارند با پیشرفت بیماری به تعطیلی مدارس انجامید.

وی با وجود مشکلات فراوانی که در امر آموزش رخ دادافزود: برخی ازخانواده ها که از اتباع خارجی هستند دسترسی به رسانه ملی نداشتند چه رسد به اینکه دارای گوشیهای اندروید باشند.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در ادامه بیان کرد: پیشنهاد آموزش و پرورش برای مدیران مدارس به جای استفاده از شبکه های مجازی ، استفاده از اپلیکیشن شبکه آموزش دانش آموزی که مخفف آن شاد است طراحی شد.

وی ضمن توضیح  برگزاری جلسه با مدیران مدارس به صورت ویدئو کنفرانس تصمیم برآن شد خانواده هایی که توان تهیه گوشی اندروید ندارند دانش آموزان به تعداد مشخص با هماهنگی مدیر و رعایت پروتکل های بهداشتی و رضایت خانواده ها در مدرسه حضور یافته و آموزش های لازم را در یافت دارند.

باقری تاکید کرد: طبق بخشنامه آموزش و پرورش مدیران مدارس حتما باید در مدرسه حضور داشته و حضور نداشتن دانش آموزان در مدارس مبنی بر تعطیلی مدارس نیست .

وی از دلایل باز بودن مدارس را بررسی مشکلات خانواده ها در رابطه آموزش توسط مدیران و استفاده از امکانات مدارس برای معلمان برشمرد و ادامه داد: سرمایه گذاری عظیمی که وزارت آموزش و پرورش با ایجاد شبکه شاد راه اندازی کرد این امکان را به وجود آورد که دیگر،  نیازی به استفاده  شبکه های اجتماعی نباشد  و وزارتخانه آموزش و پرورش سیستم  شبکه شاد را در سراسر کشور به صورت متمرکز مورد بررسی قرار می دهد و وزیر ارتباطات نیز از بالا بودن امنیت این سیستم اطمینان خاطر داد.

مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر خبرداد: تمام مدارس شهرستان از زیر ساختهای لازم اینترنی  برخوردار است و مشکلی در استفاده از این شبکه آموزشی شاد برای مدیران و معلمان وجود ندارد.

باقری در توضیح امتحانات دانش موزان گفت: از خانواده ها در خواست دارم اخبار آموزش و پرورش را از طریق وب سایتهای آموزش و پرورش دریافت یا از پیام رسان شبکه آموزشی شاد اطلاعات لازم را کسب کنندو نمرات امتحانی دانش آموزان طبق ضوابط مخصوص و یادگیری از طریق اپلیکیشن شاد برگزار شده ودر کارنامه امتحانی درج می گردد.

مدیریت آموزش و پرورش در خصوص جبران کلاس های درسی  ابراز کرد: طبق گفته وزیر آموزش و پرورش ممکن است چهار هفته برای کسب ادامه تحصیلات برنامه ریزی شود و هیچگونه حذف درسی از برنامه های آموزشی نداریم.

باقری در مورد مهدها و پیش دبستانی هایی که هنوز فعالیت دارند عنوان کرد: مهدهای کودک زیر نظر اداره بهزیستی است و پیش دبستانی ها و مدارس تحت نظر اداره آموزش و پرورش است.

رییس اداره آموزش پرورش شهرستان خمینی شهر در پایان در خصوص سرویس های مدارس گفت: کارگروه ماده هیجده مسئول بررسی سرویس مدارس است و شرکت هایی که پول کامل ایاب ذهاب دانش آموزان را دریافت کرده اند باید مابقی آن به والدین دانش آموزان برگردانده شودگر چه رانندگان سرویس ها متحمل ضرر اقتصادی بسیاری می شوند.

به گزارش موج؛ جمعیت دانش آموزی شهرستان خمینی شهر 64 هزار دانش آموز در تمام مقاطع است که در 399 مدرسه مشغول تحصیل هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه