English

با هدف ارتقای شاخص‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته هرمزگان؛

اولویت آموزش و پرورش عملگرایی در عدالت آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: عملگرایی در عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر یادگیری برای همه دانش آموزان با هدف ارتقای شاخص‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته‌ اولویت آموزش و پرورش استان است و این مهم نباید در شعار خلاصه شود.

اولویت آموزش و پرورش عملگرایی در عدالت آموزشی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایرج بیت اللهی در بازید از مدارس روستاهای محروم و صعب العبور جانوری، گورسر، تنگ دف، مگا و میسکنک از توابع شهرستان جاسک، در آخرین نقطه مرزی استان هرمزگان با سیستان و بلوچستان،  افزود: تحقق عدالت آموزشی به عنوان یکی از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین نباید در شعار خلاصه شود و این مهم باید محور همه برنامه های اجرایی و عملی آموزش و پرورش استان باشد.

وی ادامه داد: برای ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته و توسعه عدالت آموزشی، رفع تبعیض و دسترسی برابر، همه ظرفیت ها باید به خدمت گرفته شود و مردم این مناطق از نتیجه و اثربخشی برنامه ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با تاکید بر اینکه جوامعی که بتوانند فرصت‌های و امکانات آموزشی را به خوبی توزیع کنند، آثار آن را در کاهش آسیب‌ها و توسعه یافتگی دریافت خواهند کرد، گفت: رسیدن به سطح برابر در فرصت‌های آموزشی باید چنان باشد که آینده دانش آموزان این مناطق، در نسبت برابر با مناطق برخوردار، تضمین شود.

بیت اللهی همچنین گفت: پذیرفته نیست دانش آموزان این مناطق در کنار مشکلات ساختاری ناشی از توسعه نیافتگی عمومی، در امر مهم و خطیر آموزش نیز این خلا و محرومیت را حس کنند، بنابراین به جای بازدیدها و اقدامات صوری، باید آستین همت را بالا بزنیم و برنامه ها را عملیاتی کنیم.

این مسوول مخاطب این بایدها را همه ی دست اندرکاران و مدیران و مسوولان عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش هرمزگان به عنوان پرچمدار این هدف، نیازمند مشارکت و همراهی و همکاری همه عوامل دست اندرکار برای رفع محرومیت آموزشی از این مناطق است و در شمار مطالبه جدی آن را دنبال می کند.

بیت اللهی تاکید کرد: جبران عقب ماندگی ها و رفع محرومیت ها، در فرایند برنامه محور باید به دقت و برابر یک برنامه زمانبندی، پیگیری شود تا مردم منطقه بتواند روند تحولات را رصد و در صورت کوتاهی، موارد را بیان و مطالبه کنند.

در بازدید دو روزه مدیرکل آموزش و پرورش استان از این مدارس که با هدف ارزیابی آخرین وضعیت این مدارس و مشکلات و کمبودهای منطقه صورت گرفت، بسته های حمایتی لوازم التحریر توزیع و از معلمان سخت کوش این مدارس که با وجود صعب العبور بودن  منطقه چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگاه داشته اند، تقدیر و قدردانی شد.

مدارس روستاهای صعب‌العبور منطقه جانوری در 70 کیلومتری شهر لیردف و 180 کیلومتری جاسک در آخرین نقطه مرزی کوهستانی هرمزگان با استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی