English

ایرج بیت اللهی:

همه ی ظرفیت ها باید در خدمت تامین آینده فرزندان هرمزگان باشد

مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان گفت: به عنوان خادم مردم و امانتدار این مسئولیت، در مسیر آینده دانش آموزان، با هیچ احدی تعارف نخواهم داشت.

همه ی ظرفیت ها باید در خدمت تامین آینده فرزندان هرمزگان باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایرج بیت اللهی مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان، گفت: بدون تردید آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه است و نقش محوری در ارتقاء همه شاخص ها دارد، لذا برای اینکه این مجموعه در مسیر برنامه های خود موفق شود، باید رویکرد برنامه های خود را مبتنی بر خرد جمعی و حضور فکری و اجرایی صاحب‌نظران و دلسوزان و پیشکسوتان این عرصه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه که می تواند تعلیم و تربیت را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهد پرهیز از خودرایی و تفکر سلیقه‌ای و دوری از یکجانبه گرایی و هرگونه تنگ نظری است چرا که آموزش و پرورش حیاط خلوت هیچ حزب و گروهی نیست و متعلق به مردم است.

 به گفته وی، قطعا اگر این مولفه نه در شعار که در عمل سرلوحه کار باشد، در فضای وحدت و همدلی و با کمک همه دلسوزان این عرصه می توان کارهای بزرگی را رقم زد و آموزش و پرورش استان را به جایگاه واقعی و شایسته آن ارتقا داد.

بیت اللهی در ادامه با تاکید بر استفاده از تجارب گذشته در جهت استمرار دستاوردها، خاطرنشان کرد: نباید چشم خود را بر واقعیت ها ببندیم و خدمات گذشته را نادیده بگیریم، چرا که آنچه تاکنون در این مجموعه حاصل شده است سرمایه گرانسنگی است که باید در جهت حفظ و استمرار و ارتقاء آن کوشید.

به گفته مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان؛ برای دستاوردهای آموزش و پرورش در این خطه از میهن اسلامی، زحمات زیادی کشیده شده است و با قدردانی از همه تلاش ها و اقدامات انجام شده در ادوار گذشته، باید بکوشیم در فضای آکنده از وحدت و همدلی، با نگرشی نو و تحول گرا، روند رشد شاخص ها را ادامه دهیم.

این مقام مسئول تلاش در جهت توسعه و تحقق عدالت آموزشی، تکریم شایسته فرهنگیان به ویژه بازنشستگان، مشارکت جدی و اثرگذار معلمان در تصمیم گیری ها، استفاده از ظرفیت همه نیروهای توانمند و ارج نهادن به استعدادها را به‌ عنوان بخشی از برنامه های اصلی خود عنوان کرد و گفت: قطعا استفاده از نیروهای خلاق و دارای مقبولیت باید بر اساس شایستگی های حرفه ای و تخصصی و پرهیز از ملاحظات سیاسی و جناحی باشد و معتقدم در امور آموزش و پرورش همدلی، همراهی و مشارکت همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی یک اصل راهبردی است که عمل به آن می تواند به نتایج درخشان برسد.

این مسئول همچنین با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها در جهت رشد و موفقیت آموزش و پرورش گفت: برای رفع چالش های فراروی آموزش و پرورش هرمزگان، ارتباط و تعامل مؤثر و سازنده با همه دستگاه های اجرایی و مقامات استان به ویژه با استاندار هرمزگان در جایگاه رییس شورای آموزش و پرورش، مجمع نمایندگان استان، ائمه جمعه و جماعات، علما بزرگوار تشیع و تسنن، مجمع خیرین استان و همه دلسوزان این عرصه سرلوحه کار است و به اطمینان باید گفت آموزش و پرورش یک نهاد عمومی و متکی بر مشارکت جمعی است و نفی این مهم باعث تضعیف این نهاد و عقب ماندگی آن می شود.

بیت اللهی در ادامه با اشاره به اهداف و سیاست های اجرایی خود، یادآور شد: برای نیل به موفقیت و ارتقا جایگاه آموزش و پرورش استان با نگاه برنامه محور و بهره گیری از نگرش تیمی، بر اساس اصل مشورت با نخبگان در چارچوب یک اتاق فکر، بدون کمترین اتلاف وقت، از همین امروز با جدیت کار شروع است و هیچ توجیهی برای فرصت سوزی و اتلاف وقت و منابع قابل قبول نیست.

وی در پایان با قدردانی از حسن اعتماد مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین حمایت فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت ناشی از همه گیری بیماری کرونا، همه توان و تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا بتوانم در این جایگاه، مسئولیت پذیر باشم و با مشارکت همه همکاران و خدمت شبانه روزی به مردم عزیز استان، منشا تحول و کارآمدی آموزش و پرورش باشم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه