English

کیفیت هوای تهران در ۲۲ مرداد ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 75 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 22 مرداد 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 22 مرداد 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 75 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 75 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (سه شنبه، 22 مرداد) می باشد که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات روز و ازدیاد تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی می باشد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز سه شنبه، برای برخی ساعات وزش باد و در عصرگاه افزایش ابر انتظار می رود. همچنین همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن در طول روز، طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: هرچند این شرایط موقتی بوده و انتظار می رود بیشینه غلظت آلاینده ازن در بعدازظهر سه شنبه نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار باشد. بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات بیست و دومین روز از مرداد 98، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

نظری اظهار داشت: رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبحگاه روز چهارشنبه، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها فراهم خواهد شد، هرچند با رشد ناپایداری روزانه، وزش باد در برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود که در بهبود شرایط کیفیت هوای پایتخت تاثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: از اینرو، در بعضی اوقات روز چهارشنبه افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها (از جمله آلاینده ازن و ذرات معلق) مشاهده خواهد شد و انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت به طور موقت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه