English

کیفیت هوای تهران در ۱۹ مرداد ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 73 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 19 مرداد 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران شنبه 19 مرداد 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 80 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 73 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (شنبه، 19 مرداد 98) می باشد که همراه با ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز کاری هفته، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها در برخی ساعات فراهم خواهد شد.

 سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: رفته رفته با افزایش تابش نور خورشید و مهیا شدن سایر شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن، احتمال می رود بین ساعات 13 الی 18 روز جاری بر غلظت آلاینده مذکور افزوده گردد که نسبت به روز گذشته از میزان بالاتری برخوردار خواهد بود.

وی بیان کرد: از این رو، با توجه به کاهش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (نسبت به روز پیشین)، انتظار می رود طی برخی ساعات نوزدهمین روز از مرداد ماه افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن) مشاهده گردد که به تبع آن برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) را در اکثر مناطق شهر تهران به طور موقت به دنبال خواهد داشت. با تداوم این وضعیت جوی تا روز یکشنبه، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه دور از انتظار نخواهد بود.

نظری اظهار داشت: همچنین همراه با افزایش دما تا روز آینده و در دسترس بودن سایر عوامل برای تولید آلاینده ازن، احتمال می رود در برخی ساعات بعدازظهر بیستمین روز از مرداد ماه 98 افزایش نسبی در غلظت این آلاینده (نسبت به روز شنبه) مشاهده گردد. همچنین برخی ساعات عصرگاه همراه با وزش باد خواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس، با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات روز یکشنبه، احتمال می رود طی بعضی اوقات شرایط ناسالم کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) در بیشتر مناطق پایتخت برقرار گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه