English

کیفیت هوای تهران در ۱۵ مرداد ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 99 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 15 مرداد 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 15 مرداد 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 93 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 99 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (15 مرداد 98) نسبت به روز پیشین می باشد و برای برخی ساعات وزش باد انتظار می رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: رفته رفته با افزایش تابش نور خورشید و دما در طول روز، شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن میسر شده و احتمال می رود بین ساعات 2 الی 6 بعدازظهر سه شنبه افزایش نسبی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده گردد که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر این اساس، افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات نیمه تابستان 98 سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) در بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد.

نظری گفت: با کاهش میزان ناپایداری جوی تا نخستین ساعات روز چهارشنبه، افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در صبحگاه شانزدهمین روز از مرداد ماه 98 دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر سرعت وزش باد افزوده شده، به گونه ای که برای بعضی ساعات بعدازظهر، وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که در برخی اوقات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: همچنین کاهش جزئی دما و ناپایداری های جوی حاکم در روز چهارشنبه فرآیند شکل گیری آلاینده ازن را محدوده نموده و انتظار می رود کاهش نسبی در غلظت آلاینده ازن (نسبت به روز جاری) مشاهده گردد. از این رو، با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در برخی ساعات روز آینده، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت به طور موقت در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه