English

کیفیت هوای تهران در ۱۶ مرداد ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 73 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 16 مرداد 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران چهارشنبه 16 مرداد 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 95 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 73 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی و کیفیت هوا برای شهر تهران، با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (چهارشنبه، 16 مرداد 98) به تدریج بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد، به گونه ای که برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: همچنین انتظار می رود طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) بر غلظت آلاینده ازن افزوده گردد، هرچند ناپایداری های جوی حاکم در روز جاری فرآیند شکل گیری آلاینده مذکور را محدود نموده و کاهش نسبی در غلظت ازن (نسبت به روز گذشته) مشاهده خواهد شد.

وی بیان کرد: از این رو، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) در برخی ساعات شانزدهمین روز از مرداد 98، احتمال می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

نظری اظهار داشت: رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات آغازین روز پنجشنبه، شرایط برای افزایش نسبی غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه هفدهمین روز از مرداد 98 فراهم خواهد شد. هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود که احتمال افزایش نسبی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس، انتظار می رود در طول روز پنجشنبه بر غلظت آلاینده ها (از جمله آلاینده ازن و ذرات معلق) به طور موقت افزوده گردد و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در برخی اوقات در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد. همچنین تا روز آینده دما افزایش جزئی خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه