English

سفیر ایران در ترکمنستان:

اعلام آمادگی ترکمنستان برای ۲۴ ساعته شدن گمرکهای سرخس و لطف آباد

سفیر ایران در ترکمنستان بیان کرد: در گام نخست فرمانداری سرخس و مجموعه گمرک باید برنامه ۲۴ ساعته کردن این مرز را اعلام کنند تا طبق توافقات، تاریخ شروع شبانه روزی شدن مرز به طرف ترکمنستانی اعلام شود.

اعلام آمادگی ترکمنستان برای ۲۴ ساعته شدن گمرکهای سرخس و لطف آباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامعباس ارباب خالص؛ سفیر ایران در ترکمنستان اظهار داشت: ترکمنستان به طور رسمی موافقت خود را با ۲۴ ساعته شدن مرزها و گمرکهای سرخس و لطف آباد اعلام کرده و اکنون شبانه روزی شدن این گذرگاههای مرزی در حال پیگیری است.

ارباب خالص در ادامه اعلام کرد: در توافقات و مذاکرات قبلی با قربان قلی بردی محمداف (رئیس جمهور سابق ترکمنستان)، همسایه شمالی آمادگی خود را برای فعالیت ۲۴ ساعته گذرگاههای مرزی سرخس و لطف آباد در خراسان رضوی اعلام کرده است.

سفیر ایران در ترکمنستان تاکید کرد: در گام نخست فرمانداری سرخس و مجموعه گمرک باید برنامه ۲۴ ساعته کردن این مرز را اعلام کنند تا طبق توافقات، تاریخ شروع شبانه روزی شدن مرز به طرف ترکمنستانی اعلام شود.

وی همچنین تصریح کرد: هم اکنون فعالیت راه آهن در مرز سرخس ۲۴ ساعته است و ۲۴ ساعته کردن گمرکها در مرزهای ایران و ترکمنستان در راستای تحقق راهگذر (کریدور) شمال و جنوب و تقویت ترانزیت بین المللی در این مسیر صورت می گیرد.

ارباب خالص یادآور شد: از میان گذرگاههای زمینی سرخس، لطف آباد و باجگیران در خراسان رضوی و اینچه برون در استان گلستان، تنها سرخس و اینچه برون مرز ریلی دارند و مرز ریلی سرخس ، به دلیل وجود زیرساخت مناسب و قدمت بیشتر، از جایگاه ویژه ای در خصوص صادرات و ترانزیت کالا با ترکمنستان و آسیای مرکزی برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه