English

سفیر ایران در ترکمنستان:

پیگیری راه اندازی سه بازارچه مرزی با ترکمنستان

سفیر ایران در ترکمنستان بیان کرد: در سند یادداشت تفاهم شانزدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان بر روی راه اندازی بازارچه در مرزهای خراسان رضوی و گلستان توافق شده بود.

پیگیری راه اندازی سه بازارچه مرزی با ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامعباس ارباب خالص؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در سخنانی اطلاع داد: طبق توافق های قبلی صورت گرفته راه اندازی بازارچه مرزی در گمرک و گذرگاه های مرزی لطف آباد، سرخس و اینچه برون با ترکمنستان در حال پیگیری است.

ارباب خالص در ادامه تصریح کرد: در سند یادداشت تفاهم شانزدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان بر روی راه اندازی بازارچه در مرزهای خراسان رضوی و گلستان توافق شده بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان افزود: باجگیران قوچان تنها بازارچه مرزی فعال بین ۲ کشور است و در هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان که زمان مقتضی در عشق آباد برگزار خواهد شد موضوع ب ازارچه های مرزی بررسی و پیگیری می شود.

وی متذکر شد: هم اکنون استان خراسان شمالی با وجود داشتن مرز با ترکمنستان از گذرگاه مرزی با این همسایه محروم است از این رو در پانزدهمین کمیسیون مشترک کنسولی بین ۲ کشور که بهمن ماه در عشق آباد برگزار شد موضوع راه اندازی یک گذرگاه مرزی در مرزهای این استان نیز مطرح شد و هم اکنون در حال پیگیری است.

ارباب خالص تاکید کرد: نشست های مشترک مدیران گمرک ایران و ترکمنستان طی پارسال انجام گرفت که نخستین نشست مشترک گمرکی ۲ کشور شهریور ماه پارسال در لطف آباد درگز و دور دوم این نشست اسفند ماه همان سال در مرز باجیگران قوچان در خراسان رضوی برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان ابراز کرد: نشست ها در ۲ جلسه و در ۲ سوی مرزها برگزار می شود و سومین دور نشست مشترک گمرکی نیز قرار است زودتر از ۶ ماه در سرخس برگزار شود که هنوز گمرک جمهوری اسلامی برای برپایی آن اعلام آمادگی نکرده است.

ارباب خالص یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با چهار گذرگاه مرزی، حدود هزار کیلومتر مرز زمینی با ترکمنستان دارد که نیمی از آن در محدوده خراسان رضوی است و گمرک و گذرگاه های زمینی سرخس، لطف آباد و باجگیران در خراسان رضوی صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه