English

رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

برادری سیاسی از راه مشارکت اقتصادی میسر خواهد بود

رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان رضوی به عنوان بازوی کمکی در بخش خصوصی برای کشور ترکمنستان محسوب می‌شود و بخش مهندسی، حوزه ساختمان و… این ظرفیت‌ها را دارند و باید این ظرفیت‌ها و توانمندی را در خدمت بگیریم.

برادری سیاسی از راه مشارکت اقتصادی میسر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا توکلی زاده؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: فضای جدیدی برای زندگی در ترکمنستان ایجاد شده و این تغییرات و زیر ساخت‌ها با نیت جهش ترکمنستان در سال‌های آتی است و این جهش طی ۲ تا ۵ سال آینده ایجاد می‌شود.

توکلی زاده این سخنان را در اولین نشست تجاری، سرمایه گذاری ایران و ترکمنستان در مشهد ابراز کرد و ادامه داد: کشور ترکمنستان طی یک بازه سی ساله تغییرات زیادی داشته و پیشرفت کرده است و این پیشرفت جز با تلاش و مدیریت صحیح نبوده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در این کشور آنچه به خوبی قابل مشاهده است تحولات فرهنگی رخ داده است و در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از مردم ترکمنستان در کشورهای دیگر در حال تحصیل هستند و هر ۵ سال ۲۰ هزار نفر فارغ التحصیل شده و به کشور خود بازگشته و کشور خود را می‌سازند.

وی همچنین متذکر شد: با توجه به احداث زیرساخت‌های جدید در کشور ترکمنستان،  اتفاقات خوبی در ترکمنستان طی سال‌های اخیر رقم خورده و در ترکمنستان طی ۳۰ سال جاده و اتوبان‌های بزرگی ساخته شده است.

توکلی زاده تاکید کرد: خانه‌های مسکونی در ترکمنستان و نحوه زندگی در فضای جدیدی برای زندگی در ترکمنستان ایجاد شده و این تغییرات و زیر ساخت‌ها با نیت جهش ترکمنستان در سال‌های آتی است و این جهش طی ۲ تا ۵ سال آینده ایجاد می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در این کشور خیلی مسائل تغییر کرده است و باید به همسایه شمالی کمک کنیم و امکاناتی در کشور ما است و می‌توانیم به عنوان بخش خصوصی این امکانات را تجهیز کنیم و به ترکمنستان کمک کنیم تا آن‌ها نیز به هدف خود برسند.

وی یادآور شد: استان خراسان رضوی به عنوان بازوی کمکی در بخش خصوصی برای کشور ترکمنستان محسوب می‌شود و بخش مهندسی، حوزه ساختمان و… این ظرفیت‌ها را دارند و باید این ظرفیت‌ها و توانمندی را در خدمت بگیریم.

توکلی زاده در خاتمه اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکمنستان اقداماتی همچون ساخت جاده، حوزه انرژی در ترکمنستان به ایران واگذار شده است و باید هر چه زودتر برای شروع آن اقدام شود و برادری سیاسی بین کشورها همواره از راه مشارکت اقتصادی ایجاد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه