English

سفیر ایران در ترکمنستان اعلام کرد:

کاهش تعرفه‌های ترانزیتی میان ایران و ترکمنستان

سفیر ایران در ترکمنستان به از سرگیری همکاری اقتصادی با این کشور بعد از ۳۰ سال اشاره کرد و ابراز داشت: دولت ترکمنستان اقدامات مثبتی در زمینه تسهیلات ویزای تجاری انجام داده و به جز کاهش تعرفه‌های ترانزیتی میان ایران و ترکمنستان، برای تسهیل صدور ویزا نیز اقداماتی با بخش گردشگری آغاز شده و ۷۸ شرکت گردشگری برای معرفی به طرف ایرانی و اخذ ویزا در نظر گرفته شده است.

کاهش تعرفه‌های ترانزیتی میان ایران و ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری موج، غلام‌عباس ارباب خالص در نشست تجاری، سرمایه‌گذاری ایران و ترکمنستان در مشهد گفت: با توجه به سفرهای اخیر سران دو کشور، هم اکنون میان ایران و ترکمنستان هیچگونه اختلافی وجود ندارد.

وی افزود: ایران دارای مرزهای مشترک با ترکمنستان است و در گذشته نیز، پروژه‌هایی مشترک همچون سد دوستی بین دو کشور اجرا شده است.

به گفته ارباب خالص نشست امروز در ادامه سیاست‌های اقتصادی و کلان دولت سیزدهم است که بر توسعه روابط با همسایگان تاکید دارد و این نشست‌ها کمک مطلوبی به همکاری‌های میان دو کشور کرده و زمینه ساز برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مناسبات ایران با ترکمنستان در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، به صفر رسید که با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سفارت‌خانه این دو کشور، موانع رفع و پروتکل‌ها کاهش پیدا کرد.

ارباب خالص از برگزاری هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق آباد طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: بخشی از تجار ایرانی در این نشست با ما همکاری داشته و شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در تنظیم تفاهم‌نامه‌های این نشست نیز، نظرات بخش خصوصی دریافت می‌شود و سفارت ایران در ترکمنستان آمادگی دریافت نظرات و پیشنهادات را از سوی بخش خصوصی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تسهیل گری ترکمنستان در صدور ویزا اشاره و اظهار کرد: دولت ترکمنستان اقدامات مثبتی در زمینه تسهیلات ویزای تجاری انجام داده و به جز کاهش تعرفه‌های ترانزیتی میان ایران و ترکمنستان، برای تسهیل صدور ویزا نیز اقداماتی با بخش گردشگری آغاز شده و ۷۸ شرکت گردشگری برای معرفی به طرف ایرانی و اخذ ویزا در نظر گرفته شده است.

ارباب خالص ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت نیز اقدامات خوبی شکل گرفته که امید است در نشست آتی کمیسیون اقتصادی با ترکمنستان بحث تسهیلات برای صدور ویزای تجاری مطرح شود و از سوی ترکمنستان پاسخ مثبتی اعلام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه