English

مدیر تعاون روستایی استان کردستان:

۶۵۳ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی خریدار شده است

مدیر تعاون روستایی استان کردستان با اشاره به اینکه از این تعداد 653 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی خریدار شده است، تصریح کرد: این مقدار توسط 58 مرکز خرید و چهار باب سیلو ذخیره گندم خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، بهرام کوشکی مدیر تعاون روستایی استان کردستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۴۲ تعاون در استان کردستان وجود دارد که ۵۴۲ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند.

وی افزود: سازمان تعاون روستای یک بازوی پر توان جهاد کشاورزی است که براساس اساسنامه تامین موجبات پیشرفت توسعه و آموزش، عملیات اقتصادی، بازاریابی، بازرگانی و بازار رسانی را به عهده دارد.

مدیر تعاون روستایی استان کردستان، با اشاره به اینکه تعاون روستایی استان خرید محصولات استراتژی، گندم به صورت تضمینی را به عهده دارد، بیان کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیون 148 هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان به طور تضمینی خریداری شده شده است.

کوشکی با اشاره به اینکه از این تعداد 653 هزار تن گندم توسط  شبکه تعاون روستایی خریدار شده است، تصریح کرد:  این مقدار توسط 58 مرکز خرید و چهار باب سیلو ذخیره گندم خریداری شده است.

وی عنوان کرد: در کل استان 82 مرکز خرید گندم وجود دارد که 62 مرکز متعلق به شبکه تعاون روستایی است.

مدیر تعاون روستایی استان کردستان،گفت: 353 هزار تن خرید تضمینی گندم، 4 هزار و 22 تن کلزا روغنی، 14 تن گلرنگ به طور تضمینی از کشاورزان استانخریدار شده است.

کوشکی قیمت هر کیلو گندم را 15 هزار عنوان کرد و افزود: قیمت هر کیلو کلزا 30 هزار و گلرنگ 37 هزار است.

وی خریدهای توافقی را شامل محصولات گوجه فرنگی، انگور سیاه، ذرت دانه ای و علوفه ای ذکر کرد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای و گوجه فرنگی در شهرستان کامیاران بوده و انگور سیاه در شهرستان کامیاران، سروآباد، مریوان، بانه و سنندج تولید شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کردستان، افزود: تا به امروز 14 هزار تن محصولات توافقی شامل خیار، ذرت دانه ای و علوفه ای و جو از کشاورزان خریداری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه