English

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان؛

تبیین فرهنگ تعاون به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: تبیین فرهنگ تعاون به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

تبیین فرهنگ تعاون به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، فرزاد پیشکاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان بیجار که به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون برگزار شد، با بیان اینکه مقوله تعاون می‌تواند در اقتصاد کشور نقش کلیدی ایفا نماید، اظهار داشت: تعاونی‌ها توانستند در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی، خدمات، صنعت و... موفق عمل کرده و نقش خود را در رونق اقتصادی و توسعه کشور به درستی ایفا نمایند.

پیشکاری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان و جهادگران با کار گروهی مبتنی بر تعاون، حماسه ها ایجاد کرده و در مقابل ابرقدرت های جهان ایستادگی کرده و پیروز شدند و این نمونه بارز از کار جمعی و تعاون در کشور است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان درآمد های سهل الوصول، واسطه‌گری و وجود دلالان، عدم اعتماد متقابل، عدم شناخت از منابع تولیدی، ترویج شغل‌های کاذب، عدم حمایت بانک‌های عامل از بخش تولید، نبود فرهنگ کار مشارکتی و گروهی را از معضلات بخش اشتغال به‌ویژه در بخش تعاون ذکر کرد و از امام جمعه شهرستان بیجار خواست در بیانات خود به ویژه در نماز های جمعه فرهنگ کار گروهی و تعاون را برای مردم تبیین کند.

پیشکاری، شهرستان بیجار را قطب تعاونی های فعال خواند و با بیان اینکه در شهرستان بیجار ۲۳۹ تعاونی با عضویت ۱۴ هزار نفر و با اشتغالزایی ۱۱۰۰ نفر وجود دارد، بیان کرد: خوشبختانه سه تعاونی از این شهرستان جزو تعاونی های برتر استانی شناخته شده اند که در هجدهمین جشنواره تقدیر از تعاونی های برتر استان از آنان تقدیر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی موکب شهدای کار و تولید، خانه شهید سلیمانی که با همکاری جامعه بزرگ کار و تولید استان در شهرستان مریوان بر پا شده است، گفت: این موکب با ۵۰۰ متر زیر بنا و خدماتی همچون ارائه خدمات بانکی، خدمات پزشکی و پرستاری، تعمیرگاه خودرو، پذیرایی از زوار و... در خدمت زائرین حضرت امام حسین (ع) خواهد بود.

حجت السلام علی خورشیدی اطهر امام جمعه شهرستان بیجار نیز در این نشست با تبریک هفته تعاون و هفته دولت، شهرستان بیجار را قطب تولید گندم در کشور خواند و با بیان اینکه این ظرفیتی بزرگ برای این شهرستان است، گفت: با ایجاد تعاونی های مختلف از این ظرفیت و پتانسیل می توان برای ایجاد اشتغال جوانان این شهرستان استفاده کرد.

خورشیدی با بیان اینکه معضل بیکاری در شهرستان بیجار زیاد است و این تعاون است که می‌تواند این معضل را جبران کرده و ایجاد اشتغال نماید، از مدیر کل کار کردستان خواست با تبیین فرهنگ تعاون و گسترش تعاونی‌ها، بیکاری را به حداقل برسانند.

امام جمعه شهرستان بیجار با بیان اینکه یکی از مصادیق کارهای خوب ایجاد تعاونی‌ها در شهرستان‌ها است که مایه خیر و برکت بوده و به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد کمک خواهد کرد، اظهار داشت: دولت‌ها نگاه مثبتی به تعاونی‌ها داشته اند اما دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به تعاون و ایجاد تعاونی‌های اشتغالزا دارد.

خورشیدی با بیان اینکه نقاط قوت تعاونی ها باید تقویت شود، از خدمات مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان و سرپرست اداره کار شهرستان بیجار به دلیل تلاش برای رفع معضل بیکاری، ایجاد اشتغال و خدمات صادقانه به جامعه، تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه